Bye bye Madrid

Lördagen och söndagen dedikerades mestadels åt shopping. Vi var på ett köpcenter med bara märkesoutlet i lördags. Jag hittade en tröja som jag aldrig köpte (och ångrar halvt ihjäl mig fortfarande). Köpte bara ett par skor.. Det blev även ett "vanligt" köpcenter, där jag endast fick tag på ett futtet linne (hittade flera supersnygga jackor o tröjor, men kunde aldrig bestämma mig, så blev inget mer). Lite besviken efter massa timmar i affärer. Vi var en runda på ikea och inhandlade saker till Ida o Carlos vardagsrum iaf. Vi gav dem en matta och en lampa :). Käkade köttbullar oxå såklart, haha..
Söndagen var vi inne i madrid på en av de kändaste marknaderna i Spanien. Den är varje söndag. Vi trängde oss runt i vad som endast kan beskrivas som packade sillar. SHIT vad folk där va!!! fullkomligt kaos! samt att det var en av de varmaste dagarna, så vi orkade inte överdrivet mycket. Vi käkade iaf baguett med tortilla och jag fick lite scarfsar, ett armband och öronhänge med mig hem. Efter marknaden blev det mer sightseeing och promenerande i nån stor park. Då var jag o Peo så trötta så vi bara ville skrika rakt ut.. min rygg hade verkligen fått nog och kändes precis som foglossningen var tillbaka till 110 procent trots man inte är gravid. Jag vek mig av smärta o innan vi var tillbaka vid bilen så forsade tårarna. Måste varit allt bärande på Algot och körande av en för "kort" vagn hela veckan. Vi avslutade dagen med att köra till ett ställe man bara fick handla på om man var företag (Carlos bror kör taxi, så han lånade ett sådant kort man behövde av honom). Där köpte vi helt galet billig sprit :D...

Nu är man hemma igen. Landade på Säve vid 8 tiden i måndagskväll, efter en supersmidig flygresa. Algot satt i sin pappas knä när vi lyfte och Peo läste ur en pekbok för honom. Algot somnade nästan direkt och sov typ 2,5 av de lite mer än 3 timmarna vi var i luften. Ida var med oss hem och åkte till Skåne igår. Gårdagen spenderades i soffan, titta på film. Storhandlade när Peo kom från jobbet o sedan mer film. Saknar sol och värme. Jag vill nog tillbaka igen =)

Kommentarer
Carro säger:

Bilder då???

2008-10-08 | 20:27:47
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Carro säger:

Bilder då???

2008-10-08 | 20:27:58
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Emma säger:

Ja jag vill oxå se bilder, hihi

2008-10-09 | 08:52:08
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback