my mind's exploding

Har funderat massa om jag ska åka till Skåne i veckan. Till helgen ska familjen på examensmiddag med Ida som ju tog examen i somras. Den första i familjen med en högskoleexamen! jisses så chickt! Det har inte blivit av innan, så nu bestämdes det att det skulle bli på lördag. Efter massa försök att få ihop det hela, att jag, Peo och Algot skulle åka ner, så bestämdes det ändå att vi nog får hoppa över. Pengarna räcker inte till allt man vill och då kände vi att vi skulle ändå träffa henne o typ halva släkten nästa helg när Algot fyller 1. Dessutom fanns det helt enkelt inte tillräckligt med tid... o ingen plats i bilen på vägen upp igen heller. Det känns hur trist som helst att inte vara där när ens tvillingsyster firar en så stor milstolpe i sitt liv, men å andra sidan så måste det ju vara genomförbart oxå. Jag får inte ihop det!... Hade det varit en stor fest eller mer formellt så hade det kanske varit annorlunda för man kunde planerat mer och gjort endel här hemma färdigt innan, men eftersom det var bestämt så sent och Ida inte har vetat varken hit eller dit med när hon ska åka till Spanien och när uppsatsen är färdig mm, så blev det helt enkelt för svårt att få ihop det. Har bestämt mig, men ändå inte. Försöker rättfärdiga mitt beslut, för egentligen vill jag åka samtidigt som jag förstår att det är bäst som vi bestämt. Bah, nu bara svamlar jag. Jag får sluta tänka på det nu helt enkelt. Måste...

Nu hoppas vi iaf att Ida får sin sista uppsats rättad i tid, så hon kan ta planet den 24e som de e tänkt. Äntligen ska hon få börja sin karriär. Det är nästan så jag är nervös för hennes skull, ett nytt jobb, ett nytt land, en ny stad, ett nytt hem...ett nytt liv!!  Hoppas bara hon lyckas få tag i ett jobb hon trivs med och tas mot en framtid som gör henne lycklig! =)


Kommentarer
Carro säger:

Va tråkigt att ni inte kan åka ner o vara med. Men allt kostar som sagt, blir mkt pengar av det i slutändan. Trist :( Kramis

2008-10-15 | 23:12:16
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Elin säger:

Vad ska hon jobba med och var?

2008-10-16 | 08:22:56
Sandrah säger:

Vad är det hon är utbildad till? =)

2008-10-16 | 09:03:09
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback