Sol y calor

Skriver en liten hälsning från varma, soliga och härliga Madrid. Sitter ute på balkongen och försöker behålla en uppkoppling från någon av grannarna i närheten. De har inte hunnit skaffa någon egen här än. Här är 25-30 grader var dag och vi njuter av en liten extra sommar. Detta är första kvällen vi inte är iväg så jag har tid att skriva lite. Ida och Carlos är på bröllop hos en vän  och vi passar på att vila och låter Algot leka av sig. Storstadssemester är ju egentligen inget för småbarn, eftersom det blir mycket sittande i vagn och sittande i bil. Men Algot håller humöret uppe ändå och är lika go som vanligt! Han har  dessutom blivit förkyld och den lilla vagnen vi lånat tillåter honom inte att ligga ner. Tur han är så nöjd av sig =)

Flygresan gick bra. Algot var på topphumör (nästan för topp). Han satt inte stilla en sekund, lekte tittut med bakomsittande tanter och försökte skrämma dem med sina framhopp tillsammans med oooaaarrrhh. Självklart skrattade de mest. Han somnade en halvtimma innan vi var framme för att då förståss vakna när vi gick av och inte somna om på timmar. puh! På flygplatsen såg jag att vi varit på samma plan som Backyard babies!! De stod och plockade av sina väskor och instrument från bagagebandet när jag fick syn på dem.. å var faaan e kameran??!!

Peo o Ida hade inte fattat det. Efter nån dag när vi pratade om det säger Peo:" åh var det dem, de satt ju bara ett par rader bak oss på planet"..nåväl..jag kollade upp på nätet sen och såg att de har spelning i Madrid ikväll! i vilket fall som helst, Carlos hämtade oss vid 12 när vi hämtat ut väskorna, och körde oss hem till hans o Idas lägenhet i Mecko, en bit utanför Madrid. De har en mysig fyra o allt känns så väldigt spanskt =)


Veckan har flutit på fort. Har hunnit med att se massa. Det har blivit allt från nya flashiga skyskrapor och modern arkitektur till gamla små pittoreska hus långt uppe i bergen utanför stan. Kloster, palats, små söta städer och byar mitt ute i ingenstans till de mest centrala och populära delarna av hektiska Madrid. Härligt att möta spanska kulturen och se så olika platser och känna de olika pulserna. Vi har käkat spansk mat och pratat knacklig spanska (vart tog de där årens spanskaplugg vägen?). Tur vi har två guider (Ida o Carlos) som kan visa oss runt, skjutsa oss och hjälpa oss med språket. Jag har även lyckats krossa min lilltånagel första kvällen på Idas resväska och det gör förvånandsvärt ont för er som undrar. Den är lila och det går knappt att ha foten i skon. Men jag skuttar fram så gott det går. Att man har semester betyder inte att min klumpighet tar en paus :)..

Vi har inte hunnit med så mycket shopping än. Idag lyckades vi dock hitta en liten babybutik i Alcalá (en liten stad i närheten) där vi var och kollade lite. Vi köpte två jättefina vinterjackor till Algot. Tur man väntade med att köpa det, för jag gillar att köpa sånt som inte andra har. Så mycket roligare än att gå in på PO.p. och köpa en jacka som halva Sveriges ungar har (trots att de verkligen har jättefina jackor där). Imorrn och söndag har vi lite mer sightseeing och så blir det en hel dags shopping. Jag hoppas på att hitta lite kläder till mig själv oxå. Samt att jag kollat ut ett par jättefina skor till Algot som ska inhandlas.

Algot har förresten börjat säga "nam nam nam" när han äter och tycker det är gott. första gången skrattade jag o Ida så vi låg dubbelvikta. Det låter helt otroligt gulligt. Han har även börjat klappa händerna till allt..  men men.. Nu ska jag krypa upp i soffan hos Peo. Bilder kommer när jag e hemma igen =)


Kommentarer
Elin säger:

Vad mysigt det låter!

2008-10-04 | 08:46:25
Carro säger:

Låter som ni har det toppen! Ska bli kul att få se lite bilder sen :) Kramis

2008-10-04 | 14:07:10
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback