det glamorösa mamma-jobbet

Fastnade i bloggfixande och blev uppe till 2 tiden inatt. Peo hade somnat på soffan för ett par timmar sedan och jag försökte väcka honom utan resultat. Jag tog över Algot till vår säng för han var orolig, så fick jag lite sällskap oxå :).. Algot vaknade sedan kl 05.49 och började dra i mig och snacka. Till sin otäcka hosta har nu diarré tillkommit. Han bajsade säkert 5 ggr igår, men nu på 25 minuter har han redan fyllat 2 blöjor, så kanske det e värre idag (HOPE NOT). Såå.. det blir nog inte mer sömn för min del just nu. Vad gör man så här tidigt på morgonen? jag är inte van vid detta. Han ska ju inte vakna än på typ 2 timmar..men har man varit uppe sent så har man endast sig själv att skylla. Jag som trodde jag hade gott om tid att sova, passar ofta på att ha lite egentid på kvällen när Algot somnat.. Med påsar under ögonen ner till golvet, håret på ända o en pyjamas från typ -97 så börjar man dagen utan att orka bry sig om hur man ser ut. Detta är mammajobbet. Det går åtminstonde inte att försova sig till det! glitter och glamour kan slänga sig i väggen. Här är det diarré och spyor som gäller. Oh well, om man skulle få i sig lite frukost o ta tag i dagens sysslor! gomorron världen!


Kommentarer
Emma säger:

jätte tjusig blogg, du är så duktig

2008-10-15 | 12:46:51
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

Tack för alla grattis jag har fått =)



Skitsnygg blogg, du är grym!



Kram

2008-10-15 | 15:33:53
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Camilla säger:

Cool blogg :-))



Hihi jasså så du e inte lika snygg idag som du var på förra inlägget då ;-)



Kramis

2008-10-15 | 16:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback