40-års fest

Lördag:
Från det att vi gick upp vid 10, var det full fart att fixa här hemma. Skulle till stan o handla på systemet o köpa blommor. Sedan skulle paketen slås in, vi skulle duscha alla tre, det skulle ätas lunch och Algot skulle underhållas lite. Vi var färdiga precis när Kenneth o Ola kom med bilen vid halv 4. Så åkte vi då till Gråbo och PM. Det var 40-års fest! Vi käkade supergoda tapas, Leo och Algot busade.. Vid 8 åkte sen alla Sverigetröjor på och vi kollade på matchen såklart. Peo lika intresserad som vanligt, somnade på golvet första halvlek och satt vid datorn med PM andra ;) .. Men resten kollade nog iaf haha! Det blev en härlig kväll med många skratt. Tack för en lyckad kväll!

tyvärr glömde vi kameran i bilen typ halv festen, så bara den andra halvan har kommit med ..men lite bilder blev det iaf :)



Igår var det babysim som gällde. Hade missat två ggr och det var de två sista dessutom. Så vi ville ta igen. Badade två tider direkt efter varann, så 9 till 10. Algot var på strålande humör. Mycket bättre tid på morgonen för honom, än 13.00, som vi badar annars (mitt i hans sovtid). Han sjöng med och busade och hade sig. Härligt! Han stod och hoppade i från kanten och jag dök med honom på ryggen. Nu känns det verkligen som han kan en hel del i vattnet. Han klarar av att vara under en längre stund, klämmer sig fast vid kanten när man släpper honom, han tar sig fram lite själv i badringen och kan hoppa i från kanten =).. Nu blir det en paus. Vi ska nog gå på miniplask såsmåningom, men just nu så känns det som att man vill ha lite lediga lördagar och att Algot ska blir en aning större, så han kan lära sig simma riktigt sen istället.
Igår eftermiddag så städade vi upp lite. Sedan sprang jag för första gången på 3 veckor ungefär. Det har bara varit boxning och långpromenader för min del ett tag. Det blev lite långtråkigt att alltid vara ute och träna ensam, samt att jag haft lite problem med förkylningar. Är fortfarande lite förkyld, men tyckte det var dags att göra ett försök iaf. Efter 5 km så rann näsan och jag hostade o kände mig trött, så därifrån promenerade jag resten. Var ute en timme. Sprang 5 minuter per kilometer iaf. Kändes riktigt bra. Ska bara få lite längd på det oxå. Inte så lätt när man inte sprunigt på länge heller ju..

Kommentarer
Daniel säger:

Härligt med ett vattenmonster i familjen. Skönt att han gillar vattnet och kan leka/hantera vattenleken på ett bra sätt. GOO PEO !! Vad var det för match han somnade framför? :) Så insatt är jag ;).. Nä, klart att jag vet att det var Sverige - Portugal -- 0-0.. (Läste Metro) ;)

Bra tempo i löparskorna! Är du reggad på jogg.se? (vilket jag tror att du är, men jag hittar inte dig) Skicka ett meddelade till mig. Finns bara en daniel berntsson i kristianstad. Glöm inte bort vår Mario Kart-match som vi missade innan er semester !!!

2008-10-13 | 19:19:49
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback