Färdig att blogga igen!

Ja, då var man äntligen tillbaka framför min stationära dator och med ett internet på 100mb... det är så stor skillnad att man mest blir förbannad när man sitter hemma i skåne och försöker få något gjort. Det och att det känns så jobbigt att redigera något på en dator som saknar mycket av mina bekvämligheter har lett till att jag faktiskt fick ett litet bloggstopp under de 5 dagar som återstod av skånevistelsen. Jag har ju dessutom haft fullt upp, och på kvällarna har jag varit helt slut. Men nu så är jag tillbaka och kan väl återberätta lite kort..

Onsdagen började med en tripp till Glimåkra och min barndomsvän Josefine. Hon har oxå en liten pojke nu, dock bara 4 månader. Helt galet vad söt han var. Han busade med mig och skrattade gott. Man får verkligen perspektiv på hur mycket Algot har vuxit och utvecklats sedan han var så liten och det är svårt att tänka sig att han varit nästan precis så där. Nästan så man vill gå tillbaka till den tiden, för det är så mysigt hihi.. Man såg riktigt att Moltas kunde vara lika busig fast han inte kan röra sig lika mycket :) .. härligt var det iaf, att få komma dit och träffa honom för första gången och träffa Josefine igen... henne har jag inte träffat på många år och då är det ju alltid spännande att få höra vad de gjort. Vi har ju ändå gått i samma klass och/eller skola från dagis till och med gymnasiet! De har iaf köpt ett jättefint hus och hade renoverat och fixat.. Jag blir bara så glad, när man ser att ens kompisar har det bra. Vi fick fika och vi snackade o snackade, kunde knappt inte sluta =).. Algot smaskade på ost och tomat.. lite foton fick vi ju ta oxå


Bus, bus, bus

Så lätt det är att få alla att titta i kameran samtidigt!!


Vi var en stund i Broby hos Algots farmor o farfar, käkade lunch och Algot busade en himla massa, innan vi körde till stan och Lina igen. Putsade hennes fönster. I och med hon har dubbelfönster som man putsar även inuti, blev det mer än 60 rutor puh! så det tog en bra stund. Det var en kompis till Tova där och så kom även Albin och Milla för att Milla skulle bli klippt och färgad. Så vi var verkligen fullt hus. Glömde min scarf där.. skit oxå! iaf så lekte Algot med Tova och Evelina hela tiden. Följde efter med händerna i luften och pratade i högan sky. Fick han inte vara med så väntade han utanför och bankade på dörren. Fattade inte alls att de tyckte han var jobbig =).. stackars lillkillen. Han ser verkligen upp till sin kusin ju!

Torsdagen spenderade vi hemma. Algot behövde en paus. Han hade fått sova en halvtimma på hela gårdagen (var ju för mycket att leka med och att se). Jag solade lite solarie, vilket jag passat på att njuta av ett par ggr denna vecka, bara för det är så himla avkopplande o gött. Algot lyckades tyvärr inte sova mer än ca 30 min denna dag heller. Men han var piggare iaf. Vi hjälpte mamma med festförberedelser för hon och en arbetskamrat hade äran att fixa julfesten i år.. sedan blev det bad för mig .. skönt.


fredagen var algot på lite sådär halvbra humör. Vi gick upp vid 8 och han fick bada, äta frukost.. men han var trött o hängig. Gick till mormor för de skulle köra oss till Broby, tog en omväg och lämnade tillbaka den lånade vagnen oxå. Hos mormor fick jag lunch och sen blev det bråttom till Linus och Carro runt 12.30...Lilla solstrålen Alice o hennes föräldrar var oxå där och vi fick alla hembakade tekakor som var smaskens.. och så busade Algot med Alice såklart. Roligt att vi fått träffa dem, när man ändå läst Amanda och Alice´s blogg och följt lite på familjeliv ända sedan Alice låg i magen =).. Liveversionen är ju alltid bättre hihi..  Algot var på nåt slags bushumör, och höll på som om han ville visa sig för nya tjejen som ju bara är 2 månader yngre  =) .. Han åt även mer ost än jag någonsin sett honom få ner, fullkomligt vräkte i sig. Därefter hade han tag i nårra pantflaskor och förde ett himla liv. Alice hjälpte gladeligen till med detta. Trevligt med lekkamrater tycker Algot!


Vi leker med pantflaskor..spännande det!

- Vill du ha en flaska av mig?


Han var trött redan då vi var där, hade bara lyckats sova lilla biten mellan Sibbhult och Broby. Det skulle inte bli mer sömn för honom förrän kvällen heller. Han somnade direkt när han nuddade kudden kl 7, då vi åkt för att sova hos Algots farmor o farfar. lilla gubbs 

en liten rottwieler hade Johans tjej, Sofie, med sig. Ellen är 14 veckor och busig liten underbar valp. Algot var skeptisk samtidigt som toknyfiken. Jag och Ellen busade och myste, Algot stod en bit ifrån och pratade med henne.. ville dra i svansen, men ville inte helst att vovven skulle röra på sig. Han vande sig lite under tiden vi var där, men kom hon för nära så puttade han lite och protesterade =).. Han som brukar vara så närgången själv hihi.. Vi var iaf i Broby hela fredagskvällen eftersom mamma o pappa ändå var på fest och så..





Lördagen spenderade jag med Linus och Carro på Ullared. Jag passade på att ta skjuts av dem till Götet eftersom de ändå skulle upp och hälsa på oss. De skulle ju dock inom Ullared för att köpa allt de behöver inför knoddens ankomst om ca 10 veckor, och det passade bra eftersom jag ändå behövde lite julklappar. Kö in var det fast vi kom runt halv 2 tiden, men bara ca 15 min som tur var. Man tror som vanligt man har gott om tid, det var ju 3 timmar tills de skulle stänga. Men det går så fort och där var så mycket folk man skulle tränga sig förbi. Tur Algot var glad och stod längst fram i vagnen och snackade högljutt så alla mer än gärna flyttade på sig för att släppa fram honom =). Hittade massa julklappar och var väldigt nöjd med det. Fick även med mig nödvändigheter likt sopsäckar, disktrasor, diskborstar, nappar till Algot, strumpor mm... Köpte 3 bhar för det behövde jag VERKLIGEN! hittade även regnbyxor till Algot, en tomtedräkt och så en jacka till mig. Kläder, som jag är i så stort behov av, hann jag inte ens titta på.. inte heller inredningssaker eller elektronik.. men nöjd ändå! det hade nog blivit för dyrt annars :)..Ja, det blir alltid en himla massa när man är där! Fyllde dock inte vagnen, "bara" halvfylld, till skillnad från Linus och Carro som mer än väl kunnat ta två vagnar hihi.. men man behöver mycket saker till en bebbe och där är rätta platsen att lagra upp. Dessutom är det ju stora saker som badbalja, madrass, kuddar mm.. nåväl. Ett litet urval av mina fynd här nere. Går ju inte att visa julklappar, vilket var säkert 70% av mina inköp :)
Jackan

Kom till Götet vid 8. Käkade tacos och Algot fick ettårs present av Linus och Carro. Han fick brioklossar som han tyckte var superspännande och så fick jag öppna den andra eftersom han var för intresserad av det första han öppnat såklart =).. var kläder till en sann rockare! perfekt!



Vi ägnade kvällen åt Wii, både gocart och sports.. roligt! Peo och Linus groggade lite, eller nja, Peo mycket och vi hade väldigt trevlig. Idag ligger Peo utslagen på soffan. De andra körde hem runt 12.. Tack alla vänner, för en supertrevlig vecka!!



Linus och Carro kör gocart hihi

Gott att bli kliad på ryggen!

ett foto på mig själv i full koncentration får jag oxå bjuda på :)

Kommentarer
Carro säger:

Tack själva :) Så trist att ses så sällan :( Har Peo varit tråkig idag? ;) Kram!!

2008-11-16 | 18:35:23
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Lisa säger:

Hej! Kolla in min fotoblogg, värt ett besök :) Tack!

2008-11-16 | 19:14:43
Bloggadress: http://picturesofme.blogg.se/
Josefine säger:

Jag va ju i ullared igår å mitt blev dyrt hihi. Hittade inte så mkt till mig själv men till alla andra. Jag får gärna dem korten sen. Kram kram

2008-11-17 | 11:22:17
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Vickan säger:

Verkar ha varit en underbar vecka i skåne. Hur känns det att komma hem igen då? Känns det helt rätt att vara hemma och att ni bor bäst i Göteborg. Eller finns tankarna på att någon gång flytta hemåt igen? Det är svåra val. Vet att jag tänkte mycket på det när vi bodde i Linköping men sen blev det plötsligt ett självklart val när Daniel hittade sin drömutbildning. Synd att Wandis var sjuk för det hade varit så roligt att träffas. Kram

2008-11-18 | 15:05:22
Sandrah säger:

Vilka äppelkinder Algot har fått då :) sött!

2008-11-20 | 21:15:39
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback