Helgen

I lördags så var det babysim igen. Denna gången, kryss i taket, så kom vi ihåg kameran! hihi.. så vi passade på att spela in lite och ta foton på både mig och Peo med kottis. O Carro, jag är med i fina mössan =).. Får be någon annan ta på oss alla tre nästa gång, för de kan ju me va skoj att ha =).. Peo tycker det e så roligt att bada med kottis så jag glider mest med i vattnet o skrattar åt dem för att de är så söta =).. lördag eftermiddag så låg vi mest hemma på soffan. Peo var förkyld och jag var trött. tittade på lite film o så..

   

igår så jobbade jag på hemtjänsten. Det var en hård dag. Upp tiiidigt på morgonen, 5.30.. och iväg. Regnet öste ner och jag plaskade runt i mina, för dagen helt värdelösa skor. De läckte på alla sätt och vis. Det var nog mer vatten i skorna än untanför tillslut. I vilket fall som helst så skyndade man mellan de äldre och stannade gärna en stund extra för att slippa ut igen. Vi gick två tillsammans nästan hela dagen eftersom det var lite tyngre lyft och sånt. Inget jag är van vid precis, eftersom där jag vanligtvis jobbar, nästan bara var piggare äldre. jaja.. jag fick iaf sluta kl 3. Då var mina ben totalt slutkörda efter att gått upp och ner för berget precis hela dagen. det var bra konditionsövning.. dessvärre har jag ingen! Men det gick väldigt bra och även om jag saknade kotten (första hela dagen utan honom), så kändes det skönt att få komma ut och göra lite på egen hand. Peo och Algot hade det gått hyfsat bra för. Peo är duktig och tar bra hand om Algot, men det märks att de inte är helt vana vid varann. Algot hade sovit max en halvtimma på hela dagen och ätit konstigt.. När jag kom hem slukade han 210ml och sov sedan i 4 timmar =) haha..Peo somnade oxå direkt och sov en bra stund. så kan det gå. bra att de får lite tid ensamma tillsammans ibland så de lär känna varann iaf...kan nog vara väldigt nyttigt att vara pappaledig.

   

Kommentarer
Carro säger:

Du va ju fin i mössan! En annan hade ju sett för jävlig ut. Hade nog inte ens visat mig i en!!

2008-03-10 | 16:59:48
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se
Vickan säger:

Vad mysigt det verkar :-) Algot alltid lika charmig och gullig framför kameran. Måste man ha badmössa eller är det för er egen skull? Vad duktig du är som redan börjat jobba lite. Önskar jag kunde få lite energi från dig.
Kram

2008-03-10 | 21:16:17
Jag svarar säger:

Hej Vickan. Man måste ha badmössa eftersom att vattnet ska hållas så rent som möjligt åt de små. Bassängen används bara till babysim och rehab, och har inget, eller extremt lite, klor. Därför måste vi även duscha innan vi badar. Men bägge föräldrar får vara med i vattnet så det är ett väldigt bra ställe, o stoor pool! =)

2008-03-10 | 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback