hej Skåne

Jag är verkligen skamligt dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden. Detta är ju galet. men dagarna bara går ju! Att vara mamma är ju ett heltidsjobb =)..

Förra fredagen var jag iaf först på kåren o käkade lunch med Anna och sedan ute på stan och köpte en bärsele efter missödet med förra.. och passade på att köpa fina nya kläder till kotten och två bh:ar till mig på rean.. på kvällen kom Ola och vi kollade på tv o snackade.. 
 Sen tog jag mitt pick o pack o min Algot och åkte ner på lördagen med tåg till kära skåneland.
Satt bredvid en kille som spelat i 4 svenska fotbollslag och nu spelade i Bulgarien där han kom från. Inte för jag kände igen honom, men Algot hade sin IFK tröja på sig och han kommenterade den så vi snackade massa fotboll..osså småbarn eftersom han hade en dotter själv. Jaja, i Markaryd blev vi stående eftersom det låg massa träd på rälsen. Killen fick hjälpa lyfta av barnvagnen o all packning och jag tog kotten i bärselen. Så stod vi i en busskur som höll på att blåsa sönder och frös i 20 min innan pappa kom..han väntade ju på mig i Hässlehåla. Farmor fyllde år så vi köpte en blomma o passade på att köra inom Bjärnum. Väl hemma, packa upp o iväg på fest. Kusin Victor fyllde 18 den 20e jan och skulle ha fest med släkt o vänner. Det var packat med folk. När alla de äldre o yngre gått hem så satte festen igång..shit vad roligt jag hade.. även om nykter så är det alltid skoj med fest. vi dansade och hade oss, totalt vilda. Min yngsta kusin hade köpt Wee oxå så jag o han o nårra till spelade guitarr hero oxå. superkul! vid 3 gick vi hem iaf.... Algot hade följt med mamma, pappa o Tova hem vid 10 så jag kröp ner hos mitt lilla knyte och somnade gott =)

Söndagen hade vi en härlig långpromenad och jag o Ida var hos min mormor o morfar en stund. På måndagen åkte Ida hem och Emmy kom o lekte en stund med Algot. Tisdagen körde jag till Åhus och syrran klippte o färgade mig. Det var på tiden eftersom  jag senast klippte mig i september =).. åkte till Albin sen och spelade guitarr hero till kvällen haha..skulle egentligen passa på att stanna i stan men hade lovat albin att komma på tisdagen och det var klart enda tiden lina hade.. osis. Torsdag så lekte Algot med sina kompisar Asta och Alfons. Han tycker det är jättespännande att träffa andra bebisar. Asta tyckte det var trevligt att pussa på Alfons =).. Härliga är dom iaf alla tre. det e trevligt att prata med lite andra mammor me. har inte mycket av den varan i Gbg. Körde en svänga till Broby så Algot fick träffa sin farmor lite.. hann dock bara stanna 2 timmar sen skulle pappa ha bilen igen.. var hos grannen o snackade en bra stund på kvällen och det snöade =)..

härligt är det att vara i skåne lite. man får massa hjälp och det är kul att träffa lite vänner och bekanta. Jag hann även sola i mammas solarie så jag kunde bli lite brun ...eller ja, inte likvit längre iaf =) hihi.. har ätit gott och haft så kul även om jag inte kunde göra allt jag planerat..det får snart bli ett besök till tror jag =)

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback