Här dansar herr gurka

Idag gick jag upp tidigt för att skaffa mig en tid till sjukan. Som vanligt så är det ingen kö alls.. NOT!  på vårdcentralen hade de ingen tid innan påsk och de tiderna efter påsk kunde inte bokas så långt i förväg. allvarligt talat - inte klokt ju. men men, man är ju van. Bara att fortsätta leta. Ringde en privat klinik som kunde ta mig redan i början av april. haha!! jaja fick en tid iaf. bättre än inget.  Ibland känns det faktiskt som jag är ett hopplöst fall.. mina sjukdomar avlöser varandra. Jag har haft frikort sedan jag flyttade hit ungefär, hihi.. jag hoppas att Algot inte är lika olyckligt lottad när det gäller astma, allergier och värk. Det skulle vara skönt för honom att slippa. Men antagligen har han mina underbara gener. Bara att vänta och se. 

Vi har börjat försöka dra ut på Algots nattliga mål eftersom han har fått som rutin att vakna och vilja ha mat nästan var 3dje timme, och det orkar vi minsann inte längre, plus att han själv ju blir trött. Så i vilket fall som helst så har vi nu gått över till NAN2 och igår natt sov han från halv 9 till 2.. då vaknade han, men jag vaggade honom i famnen en timma och tillslut somnade han om utan mat. Vaknade vid 4.30 igen och då fick han. duktig kille! sedan sov han till 9 tiden och då gick vi ju upp eftersom vi skulle iväg.. inatt hade Algot dock andra planer. Katastrof! somnade vid 8 och sen vid 1 skulle han ha mat..eftersom han fått så lite mat så fick han igen då. sen vaknade han igen vid halv 3 och tyckte han skulle äta mer.. jag vaggade och vaggade.. tänkte minsann inte ge upp.. men vid 4 så var ögonlocken i knävecken och jag upp och värma mat, in i munnen och sov mest jag matade honom. hade inte sovit alls än då.. o efter han ätit så tyckte han det var morgon. låg o pratade o skrattade. jag vet att de är charmiga när de gör så, men jag var så trött så jag la en snuttefilt över ögonen på honom, vände mig om och somnade. han somnade nog efter en stund för det om inget gråt iaf. hihi.. vi sov tre timmar o sen gick det inte mer!! 
så iaf, när jag ringt så beställde jag tvättid. tänkte lika bra att få det gjort om han ändå ska vara pigg o vaken. tänkte ju göra det först på eftermiddagen.. jaja, tvättade till kl 15.. jobbigt, men skönt. 

nu har kotten somnat för natten hoppas jag. skönt att man får lite kväll oxå =).. brukar man inte ha. Peo är och tränar och jag får lite tid framför datorn. ska nog diska nu. 

 

Kommentarer
Anonym säger:

Devin somnar vid åtta tiden men vi matar honom innan vi lägger oss sådär halv elva - elva tiden även om han sover sen vill han inte ha förrän typ sex-sju på morgonen igen. Ska Nan2 vara mer mättande eller? Duktiga ni är som orkar vagga till sömns mitt i natten iaf!

2008-02-24 | 20:58:23
Sandrah säger:

Antar du fatta vem det var av ;)

2008-02-24 | 20:58:53
Bloggadress: http://xenophobia.blogg.se
Carro säger:

Har ni vatt i skåne?

2008-02-26 | 18:14:00
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback