BVC och en himla massa annat =)

I måndags så var vi på BVC-kontroll .. lillfisen är nu 64cm lång och väger 6910 g.. han är inte så liten längre =).. var där 11.15 och därefter stack jag ut till backa o käkade lunch med Peo. Därefter letade jag efter en jacka till Algot som jag hittade i fredags. men nu var den slutsåld överallt. typiskt.. måste bara ha den.. jag fortsätter att leta och hoppas på det bästa. Iaf, därefter så åkte jag tillbala till BVC för första föräldrarträffen. Det var 6 killar och en tjej =) ..konstigt att det föds så mycket fler killar nu hihi.. men i vilket fall som helst så var det trevligt. Efter träffen hade jag följe med en tjej en bit och bestämde att vi skulle träffas igen. Jag kom hem och somnade tidigt på soffan tillsammans med kotten. Peo formaterade datorn igen. hoppas den ska funka igen snart, för det börjar bli ganska frustrerande att inte kunna spara nårra bilder och inget annat heller för den delen. 

Igår, tisdag, så blev det inte öppna förskolan för Sofie skulle ha besök av dem som skulle köpa en av hennes valpar. Så jag åkte dit istället vid 11.30.. spenderade dagen att prata skit, bebisar och skola mm. det bjöds på lunch och fika, vilken lyx  =) och så lekte Algot o Sam jättebra tillsammans de stunder Algot inte var förbannad. Han hade en dålig dag idag. hihi.. han har lite svårt att sova o äta borta just för tillfället, så då är han övertrött o hugrig.. därför det dåliga humöret. Jag gosade mest med valparna =) 4 underbart söta små bebbar.. 2 honor och 2 hanar.. osså mamman var oxå hur gå som helst. Bebbarna är iaf 4 veckor och har nästan precis lyckats ställa sig och gå. det går sakta framåt och de liksom studsar för de inte har tekniken inne än.. hur söta som helst. Algot tyckte det oxå, men han ville ta i dem, men så hårdhänt som han är så fick man hålla tassarna borta =).. sam o Algot låg på mage och busade med dem lite.. valparna gick till attack och smaskade på fungrar.. algot smakade tillbaka, men den lilla hårbollen var nog inte så god för han kräktes på den och mammavovve fick komma till undsättning =)
var iaf kvar där till 16.30. åkte hem och kotten somnade så fort han kom i vagnen. Peo tränade ikväll och Fredrik hängde med upp här efter o käkade. Jag hade gjort klyftpotatis och galet god kyckling med de ingredienser jag hade hemma, bl a creme fraiche, honung, soya, sötsur sås, svamp, basilika och ost..gott blev det iaf!!

sedan tittade vi på tv och han gick vid 1.. nu sover klart peo och jag ska me slänga mig i säng. imorgon blir det nya utfärder.
          

Kommentarer
Sandrah säger:

Visst växer de fort.. Ska till bvc o mäta och väga den 11 igen.

2008-03-04 | 20:52:25
Bloggadress: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback