Babysim

i lördags var det dags för första gången på babysimmet. Kl 13.30 skulle vi vara där. Lånade bilen mest mamma o pappa gick på stan. Blåste så man kunde knappt stå på benen ute så var nog tur. Jag hade ju bokat denna tid tillsammans med Sofie som jag skrivit med på FL, så vi träffades då äntligen och jag fick möta deras underbara lilla yrväder Sam som är hur söt som helst och har helt galet långt svart hår =). Han är bara 12 dagar äldre än Algot så finns mycket att prata om. 
jaja i vilket fall som helst.. Algot har i nårra veckor utvecklat ett väldigt starkt ogillande till vatten. I skåne när jag badade med honom i mamma o pappas badkar så skrek han bara jag doppade hans fot. han var helt totalt otröstlig.. så fort man tog ut honom ur badrummet började han dock skratta o prata.. tokstolle.. därför var vi iaf ganska oroliga att detta skulle gå åt pipsvängen det här...
så kom han ut i badhallen och tittade på allt främmande folk, det rörde honom inte i ryggen.. sedan skulle han då i vattnet.. nu var det inte lika kul längre.. han gallskrek så totalt att ingen hörde något annat =).. vi försökte desperat hålla oss lugna, le och säga att det var jättekul och skönt med vatten. En instruktör tog hand om oss och en om alla andra hihi.. de trodde det var allt nytt folk o ny miljö som gjorde det eller att han var hungrig eller trött, men när jag sa att han e lika vettskrämd hemma i baljan och att han precis ätit o sovit, så tyckte de det var lite konstigt =) .. han e en lustig filur vår lilla gos.. iaf så skrek han på, och tittade på oss som om han ville säga " fattar ni inte att jag inte vill" ..sen fick han syn på lite runt omkring sig och lugnade sig lite lite.. efter ca 15 minuter så somnade han med bakhuvet mot min axel och kroppen dinglandes i vattnet.. helt utmattad!!
vi gjorde iaf alla rörelser vi skulle och förvillade honom.. o han sov bara en powernap på nårra minuter.. sedan sjöng vi och han fick syn på alla andra barn.. då blev det fart på honom.. han sprallade o snackade och precis innan vi skulle upp så kom det till och med ett leende.. måste ha med kameran nästa gång. tog inte den denna eftersom vi visste att han var lite rädd o så.. då kan man vänta till han vant sig lite tänkte vi.. Sam var iaf rena vattendjuret och hade hur kul som helst med sin mamma o pappa =) hihi.. han e så söt. Jaja.. det var första gången det.. hoppas Algot tycker det är mer roligt nästa gång.. vi längtar redan

  

Algots badbyxor kom inte förrän dagen innan... hade skickat efter dem för nårra veckor sedan, men de var ju hur sega som helst.. blev ju bra tillslut iaf =)..letade ju runt hela stan efter de byxorna i rätt storlek, men just den storleken var slut överallt...  min bikini kom dock redan för nån vecka sedan iaf och den var jag nöjd med =).. på stället fick man oxå köpa en badmössa om man inte hade någon.. snygg man kände sig i den då!! =) haha

Kommentarer
Carro säger:

Köpte du badmössan? Haha, isf vill jag se bild!!

2008-02-06 | 17:44:04
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback