Storätaren

Shoppingrunda idag. När Eva slutade jobbet vid 12 så käkade vi och sedan bar det iväg till K-stad jag, Peo o Eva och först ut var Prästbostället, som har gammeldags inredning och massa fina små saker. bra presentaffär o om man gillar lantlig inredning. Kul att gå i sånna affärer o titta lite. Därefter var det rusta o jysk o alla de liknande affärerna som ligger ute på vilan. Vi var även inne på intersport o där hittade Peo ett par löparskor. Så fanns de inte i rätt stolek, så de ringde in till centrum, där de fanns kvar i ett ex. Så vi in o tog först en runda på löplabbet för att vi skulle vara säkra på att han gjorde rätt köp. Ett par löparskor ska ju verkligen sitta rätt o de är ju inte helt billiga heller. Så där tittade de på hans fötter och såg hur han sprang. Efter mycket provande så kom vi fram till även där, att dessa Asics var de bästa. Så vi gick då bort o köpte dem på intersport där de var undanlagda, eftersom de hade kampanj och sålde dem för 1000 istället för 1400 =).. en bra affär tyckte vi! De inspekterade även mig på löplabbet och jag provade en hel del skor. Men jag var inte helt nöjd o vi hade lite bråttom, så det får nog bli i Gbg sen. Vi åkte iaf även till Eko därefter. Hittade lite smått o gott, som man ofta gör på det stället =)... 
Algot var hungrig och tryckte i sig två wienerkorvar innan vi åkte hem!! Vilken storätare denna lilla person blivit sista tiden. Det bara vände en dag när vi var o campade från att varit så ointresserad av mat. Det e så härligt så man bara ler åt honom var gång han sitter där o tuggar i sig. Han äter som en häst (dock aldrig brukmat, för det hatar han). Han gillar korv, potatis, grönsaker, lax, kyckling o allt annat som bjuds på, bara det är hemlagat. Till frukost är det numer en leverpastejmacka som man skär i bitar o han äter upp fint alldeles själv, osså en sån där liten sockerfri yoggi till =). Han har blivit så stor direkt. Han har det rent fysiskt oxå. I och med han varit så liten i maten innan så har han nog på denna vecka gått upp minst ett kilo o nån centimeter. 

Jaja, iaf... Blev en runda på 5kilometer med Peo i Sibbhult för att testa skorna ikväll. Han gillade dem skarpt. Jag hade dock hans gamla skor eftersom jag hade mina i Broby. Det var inte fullt lika bekvämt. Isch.. men jag stod ut. Nu e vi i Broby o jag ska sova. Har käkat massa vattenmelon ikväll, så förbannat gott! har även tryckt i mig två nektariner.. jag vet att jag inte tål dem.. men jag var tvungen att prova igår.. och det slutade med att jag åt tre st eftersom jag tänkte, att ska jag nu bli allergisk, kan jag lika gärna göra det rejält =) haha.. reaktionen blev väldigt liten, så nu har jag fått mersmak. Fy fasen vad gött det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback