lördag

igår blev det promenad ändå. det var skönt och nästan sommarvarmt. Vi gick inte så långt dock, eftersom jag är genomförkyld och blir trött av att gå 50 meter. Flåsar och svettas och kan knappt andas. Usch, besvärligt att vara kass ju. På kvällen gjorde vi tacos och slängde oss framför tvn. Blev så ska det låta och sedan hockeyn! det var en underbart jämn match så man satt o bet på fingrarna in i sista sekund.

Idag åkte jag till stan med Sofie. Hon skulle ha bikini och jag skulle ha lite smått inför nästa helg. Vi käkade pastabuffé på nordstan och mötte därefter upp med Macus o Sam, Peo o Algot. Babysim- fortsättningen började idag. Peo fick bada själv med kotten trots han grymt äckliga fot som gjorde ont. Jag filmade och tog bilder i massor, eftersom det inte riktigt blivit av innan. Marcus hoppade osså över badet för han kände sig inte så bra heller. Iaf så tog vi älvsnabben över till lindholmen efteråt, för att titta på nya huset som byggs där, nästan precis vid vattnet. Det är studentlägenheter och om vi söker en så kommer vi förmodligen få den. Vet inte riktigt hur vi vill göra. De har terass och är 3or istället för 2or för samma pris.. men jag vill hellre ha en "vanlig" lägenhet så man slipper tänka på att man måste plugga för att få bo kvar. Känns inte så aktuellt för oss längre. men jaja.. Marcus o Sofie har ett år mindre på sin kötid och de hade tydligen tillräckligt lång tid för att de kunde garanteras en , så tänkte att då lär det vara ännu lättare för oss =).. de ska iaf söka där.. Hmm fasen vad svårt.. det är bara typ 3-4 minuter för peo till jobbet där oxå liksom, och allt runt omkring är nybyggt och tio min med båt till centrum, 7 minuter med buss, så liksom närmre än vi bor nu.. jaja.. det tåls att fundera på...
 
nu har vi suttit en lång stund på terassen i solskenet och ätit glass. Underbart med vår!! !

Kommentarer
Emma säger:

Ja visst är det härligt med vår, skönt att slippa det deppiga o tråkiga mörkret.

2008-04-19 | 22:28:50
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback