födelsedag och utgång

I torsdags så ägnade jag som sagt hela dagen åt städning, samt gick och handlade för att kunna baka. När Peo kom hem så gjorde vi bakad potatis och till efterrätt hade jag köpt lite gottis. Sedan blev det till att göra klart städningen. Så firandet blev kort, men supermysigt! det gjorde heller inget, eftersom vi skulle fira med att gå ut dagen efter

... sååå... kom fredagen. Jag gick upp vid 8 och började baka. Kom på snabbt att ingredienserna inte skulle räcka så jag fick åka ner till focus och handla mer mjölkfritt margarin, eftersom de inte har det på willys, medans bullsmeten jäste. Senare under dagen så märkte jag ännu en gång att jag inte hade tillräckligt så det blev att sticka och handla igen, fast då räckte willys. Jag bakade iaf chockladmuffins, tårtbottnar och kanelbullar.. det tog precis hela dagen! Vid 4 tiden kom mamma, pappa, mormor och morfar till Götet. Mamma o pappa kom hit och hjälpte mig med maten och hade varit på ullared och köpt grejor till dukningen. Peo och pappa satte upp partytält över hela terassen och fixade med bord och stolar, mest jag och mamma körde och handlade, IGEN =).. därefter blev det stressigt. Vi hämtade Ida vid centralen och sen blev det att fixa det sista i raketfart.. tur hade jag duschat och sminkat mig innan alla kom.

Vid 8 kunde jag o Peo äntligen ta oss till Ola, som hade fest. Det var han, Kenneth och en till från Siba och så en av Olas kompisar från Falköping. Så med andra ord, jag och 5 killar =).. Vi spelade GH såklart och kollade på katastrof matchen mellan IFK och Ljungskile :(... inget att hurra för alltså!  Vid 11 tiden gick jag, Peo, Ola o Jocke till Rock baren. de andra skulle upp och jobba. Vi gick vidare o var på stan en aning, sedan fick plötsligt Peo för sig att gå hem, så vid halv 2 var kvällen slut för oss.. och tur var nog det för vi skulle upp tidigt dagen efter! .. men så kul var det längesen jag hade. Visst är mamma kul att vara på sitt sätt, men jag festade senast sommaren 2006, och jag har saknat det enormt vissa perioder. Ibland behöver man släppa loss för tusan! har ingen som kan vara barnvakt heller ju, så man får passa på sånna här tillfällen, även om det denna gång var lite ont om tid för det egentligen =)..men blev ett trevligt sätt att fira våra födelsedagar (Ola fyllde år den 22e o jag 24e)...jaja i vilket fall som helst, som man alltid tänker dagen efter... skulle nog inte druckit så mycket. Noterat inför nästa gång... fast då bortglömt anar jag =) ..
första jägermeistern sedan österrike oxå förresten.. Jocke köpte till oss alla =)... var inte lika äckligt som jag minns det ändå, haha.. men så var jag 16 sist, och drack en halv flaska.. så kanske en aning annorlunda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback