Aj hur gick det till?

Idag har hittills inte varit en av mina favorit dagar, trots det vackra vädret och att Peo flexat idag så han är ledig. Vi vaknade först och främst inatt av att Algot skrek helt otröstligt, från ca halv 3 till halv 5.. och jag vet inte hur ni andra mammor tänker när ni vaknar mitt i natten av att er unge skriker, men jag är iaf för trött för att orka leta reda på vad som är fel. Jag vaggade honom, gav honom nappen, försökte med mat, peo vaggade, sjöng, satt honom upp och gav honom leksaker.. gott och väl, INGET funkade..och vi blev mer och mer frustrerade eftersom vi blev mer och mer trötta. Vi hade gått och lagt oss sent vilket inte gjorde saken bättre precis. Tillslut gav vi honom näsdroppar och alvedon. Han skrek en stund till och somnade sen på min mage i ren utmattning. Jag och Peo, mer sovande än vid liv, gjorde detsamma!

så kom morgon, kl 7 kom Algots utbrott nr 2. Då fick vi helt enkelt gå upp. Pallrade oss iväg till ett möte med prästen inför helgen och jag vart så förbannad på prästen för att jag inte fick som jag ville. han var gammeldags och ville inte alls vara oss till lags. Jag fick tjata mig till en hel del och fixa o dona. Herregud vad det finns tjuriga gamla gubbar inom det yrket. Hoppas Algot biter honom i fingret på lördag bara som en protest! Algot var dessutom helt hysterisk hela mötet, vilket gjorde det hela mycket roligare, eller INTE. Iaf fick jag som jag ville förutom att vi får ha alla sånger som vi själva vill ha med, i början, efter varann! hur kul är det då? ARG!! men orkade inte tjabba mer helt enkelt. Peo åkte därefter iväg till en kille som han ska fixa datorn åt. Tar nog hela dagen( jaja, alla dagar kan inte bli som man tänkt sig.)
När vi satt i mötet dock, så hade Algot slitit av sina stumpor och på hans fötter såg jag långa svarta streck. Märkte att de satt under huden. Det var spetor (för ni som inte är skåningar, stickor) som han förmodligen fått när han sprang ut på terassen barfota igår. Nu gick det plötsligt upp för mig varför Algot varit så skrikig.. fatta vad ONT det måste gjort. Så jag hem och in med en alvedon, på med alsolsprit och börja dra ut .. jag fick ut 7 varav en säkert 1 cm lång och 2mm bred ovanpå stortån!..och där är iaf 5 kvar som faktiskt inte gick.. han var otröstligt förbannad och vi fick ta en paus. Nu håller jag på att tvätta. springer upp och ner till tvättstugan. Ska bli skönt när det är fixat. Ikväll bler det nog städning. Nu ska jag ut på terassen innan nästa tripp till tvättstugan. Lite sol ska jag få idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback