IFK galning

i lördags skulle Peo egentligen till Ola o festa med nårra av hans kompisar. Men han ville inte lämna mig ensam en lördagkväll så han velade länge och bestämde sig tillslut för att stanna hemma. Jag sydde hela dagen o han satt vid datorn o fick lite nyttigt gjort. Hade ett påslakansätt som jag aldrig använt och en filt. Så sydde en filt till vagnen som hade påslakan på ena sidan och fleecefilt på andra. Svart och brun precis som vagnen. Tre lager tjock så den ska kunna användas nu när det är lite kallt. Sen sydde jag ett lakan av samma tyg och en kudde likadant som filten och med två öron så det blev som en nalle =)..
På kvällen ringde en kompis till Peo o ville komma så de fick han. Satt och snackade o de började dricka.. slutade med att de druckit en flaska whiskey och en halv vodka, de två!.. dansade runt i lägenheten och var inte kloka för fem öre. Skulle helt plötsligt hälsa  på en annan vän som bor här i området och ville klart ha med mig.. så jaja. tänkte att det är nog bäst annars hittar de inte hem igen. Stannade inte länge hos honom för de kunde ju inte stå stilla. Peo snackade med allt o alla på vägen. Något pinsam oxå vill jag lova! =).. sen började han helt plötsligt för fulla muggar vråla IFK, så jag tror att ingen på hela johanneberg kunde missa det. Jag vet inte vad han fick detta från men jaja.. iaf gick två killar förbi och frågade om de gått bra för IFK ikväll.. de hade ju spelat tidigare..Peo hade ingen aning så han sa bara, näää. inte direkt..eller nåt liknande och började istället gola GAIS för att tillsklut gå över till Gothia IF haha.. väl inne igen så skulle peo ringa till Ola för nu var han sugen på att gå dit. Men gänget hade gått till stan o Peo ville inte ut.. Han flummade ihop några meningar om att han ångrat sig och att Ola skulle gå hem igen så vi kunde komma.. sen somnade de bägge på soffan helt okontaktbara. de skulle egentligen spelat biljard för de bokat rummet vid 12, men då stensöv de bägge...Jaja.. jag satte mig vid datorn en stund och diskade o städade lite sen.. 3 timmar senare så drog jag med peo till sängen så vi kunde sova. Extremt lättväckta jag vaknade sedan vid halv sju när han ute i soffan stängde av tvn och gick hem =)..

på söndagen var vi på ikea. köpte tyg och gick sedan till jysk för att köpa lite till =).. hittade fina tyger faktiskt.
kom hem och sydde ett överdrag till skötbädden vi köpt på ikea. Eftersom både den och skötbordet är vit så tyckte jag det var lite tråkigt. Samt att jag ville ha något som känns lite varmare för bebisen när den ska ligga där.
Vi gjorde inte mycket mer den dagen.

Måndagen så rörde sig lillen knappt alls så jag gick som på nålar och försökte få honom att sparka samtidigt som jag letade upp nummer till förlossningen ifall ifall. Ringde min barnmorska men ingen som svarade. Fick veta senare att de har problem med växeln sedan flytten.  Somnade mitt på dagen och sov ett par timmar för jag var helt slut. När jag vaknade fick jag ett par knuffar och kände mig lite bättre. Ringde Tova och gratulerade på 4års dagen! =).. sen när peo kom hem så åt vi och tittade på tv. Plötsligt så fick äntligen bebis fart igen och jag kunde äntligen pusta ut.

På tisdagen var jag hos sjukgymnasten igen.. sen asade jag äntligen ut toalettskåpet och började slipa. Blev klar med allt utom hyllplan o dörrar. Så snart ska det målas. Fick inte göra mer för peo för han säger jag måste vila nu. Så resten av dagen satt jag bara framför tvn. Likadant onsdagen, lite framför tv och lite framför data.

Får se vad jag ska hitta på idag. något litet kanske iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback