Skövde o kalas

har inte orkat skriva på ett tag nu så får väl ta tag i det nu.

På fredagen den 21e, när Peo fyllde år, så gick jag upp väldans tidigt och gjorde frukost på sängen till honom. Satt och myste i sängen en bra stund och han öppnade paket.. han fick en parfym och en keps av mig =)..sedan bakade jag bullar. 2 satser vanliga och en sats mjölkfria till Ida o Lina klart. Jag fick skynda mig rätt bra och de vanliga bullarna fick för mycket mjöl o blev därför ganska kompakta istället för stora o mumsiga som de brukar bli.. de mjölkfria blev dock helt underbara. Iaf hade jag ju bakat två rulltårtor, en med syltfyllning och en med chocklad.. jag vispade grädde o la på och sedan skivade jag persika och rev chocklad. De blev väldans fina =).. svårt att ta med dem till peos jobb bara så jag fick lägga dem i en inte så snygg burk.. men men.. det blev bra ändå. fick skära av kanterna så då fick ju jag lite oxå =).. packade ner tårtor, chockladbullar och kanelbullar i en kasse och skyndade iväg. Var på siba vid 14.00.. gav peo kakorna och när han fått så köpte jag present från mamma o pappa till honom. Ola hade fixat så jag fick peos personalrabatt på telefonminnet jag köpte. Iaf, när peo kom hem så hade jag även städat. Han berättade att kakorna var en succe.. de hade gått åt hur snabbt som helst, speciellt mina inte så lyckade bullar =).. jaja.. de var ju bra det iaf. De har sedan dess tjatat om att jag ska komma dit fler ggr med nybakade bullar =).. på kvällen gick vi till willys o handlade o gjorde sedan tacos. Myste framför en film. Peo var helnöjd med kvällen. Under eftermiddagen fick jag förresten ett mess från Angelina i Sibbhult, en barndomsvän som skulle få barn en dag innan mig.. hon hade då fått sin lilla Alfons, ett par veckor för tidigt! vad mysigt!!! 

På lördagen gick vi upp tidigt igen och tog tåget till Skövde. Skulle till Ida.. Carlos fyllde 30 den 25e september så vi skulle ha fest för honom, Peo och så Tova som ju fyllde 4 den 17e...mamma, pappa, mormor o morfar var redan där. de kom på fredagkvällen. De sov i en stuga på campingen i stan. Ingen hade ju sagt till Carlos att det skulle komma folk .. han hade blivit förvånad när mamma o de kom under gårdagen och fattade inget när vi oxå kom.. men han sa inte så mycket. tänkte väl att vi bara fått för oss något hihi.. vi åkte ganska snabbt upp till stugan och där åt vi middag. Sedan stack jag, Ida, Carlos o Peo till stan för vi skulle till en inredningsaffär som är hur trevlig som helst. Jag hittade tyg och kort och lite annat smått o gott.. kunde gått där hur länge som helst =).. efter det så åkte vi alla o kollade på ett militärmuseum på militärbasen där eftersom morfar låg i lumpen just i skövde för typ 50 år sedan =).. väl tillbaka hos Ida så hade vi bokat en lokal högst upp i huset(.. man får låna den gratis o ha den hela helgen.. ) som vi gick upp och dukade och gjorde fint i mest Ida o Carlos var o handlade. Sedan gjorde vi mat och fixade allt annat. Lina hade haft en bruduppsättning och en tärna så de kom inte förräns vid 7. Då gick vi upp till lokalen och Carlos blev väldans överraskad =).. vi åt o snackade och sedan blev det presentutdelning.. Peo fick ett par trådlösa hörlurar av Ida o Lina (som jag köpt) o av mamma,pappa, mormor o morfar fick han minnet och pengar =).. Carlos fick en mobilhållare och en cykeldator av mig o Lina... Tova fick bokmärke o sånt smått med my little ponny på.. osså en film. Fikade lite senare. vilken trevlig kväll det blev.. på natten kunde jag klart inte sova!! såg att jag fått ett mess till från Angelina, med en bild denna gång.. åh vilken söt liten krabat, som var så galet lik henne =) hihi..

på söndagen gick vi i parken som ligger precis bakom Idas hus. Mysigt.. Ida själv blev färgad i håret av Lina och sedan stack hon hem för hon skulle spela match och Leif kunde ju inte vara lite sen heller eftersom han är tränaren =) hihi.. blev inte lång tid de fick där uppe.. Iaf så sa vi hejdå till Carlos, Ida o Peo vid 2 och körde hem till Skåne.. stannade på vägen och åt lite. Peo skulle ta tåget till Göteborg vid halv 4 så han fick vänta hos Ida ett tag till... allt som allt hade vi en väldigt trevlig helg iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback