Skåne

på måndagen kunde jag äntligen sova länge. det var underbart kallt i rummet (kanske 19 grader) och jag slapp ligga o svettas som en tok som brukar vara fallet... jag gick upp o käkade frukost i lugn o ro och fick sedan en jäkla fart för Lina ringde och sa att jag kunde köra ner till henne i Åhus om jag ville bli klippt. hon hade en lucka mellan kunder.. så jag gjorde mat till mamma kom hem på middagen. vi åt och sedan skjutsade jag tillbaka henne till jobbet innan jag tog bilen till Åhus. Jag var där nere vid 2. Det blev slingor i tre olika färger o vi tjabbade en himla massa så det drog ut lite på tiden =) hihi.. mest färgen verkade så köpte vi ett smarrigt nybakat bröd och varsen chockladbulle på fiket över gatan. Lina hade ost och smör på salongen så där satt vi sedan o käkade i köket.. pratade massa om förlossning i och med det är rätt nära nu.. ska bli så spännande.. har inte hört någon skräckhistoria om förlossningar som alla säger.. jag hör bara hur man faktiskt klarar det galant.. visst har man hört att saker går fel och så, men det får man ju verkligen hoppas att man ska slippa!! Iaf så blev man klart tvättad och masserad i hårbotten o fick en inpackning. Hon färgade även mina ögonbryn. Sen klippning.. det blev ganska kort men jag är nöjd..man vill ha så lite som möjligt att göra med håret när man har bebbe kan jag tro.. ska man gå ut vill man inte vara tvungen att börja stå o göra vid håret massa innan.. så jaja.. körde hem vid 5.. sen kom Emmy direkt när jag kom innanför dörren hemma.. mamma hade gjort biffar, sås o potatis..fy tusan vad gott!! vi satt o pratade hela kvällen. tittade lite på idol under tiden me... vid 10 gick Emmy hem igen och jag gick o la mig.

På tisdagen gick jag upp tidigt. satt lite vid datorn och började sedan sy. sydde skynket till skötbordet som ju står hemma hos mamma o pappa.. det blev fint. Därefter letade jag mönster till en amningskudde. När mamma kommit hem och vi ätit så hjälpte hon mig med att rita mönster och klippa en innerkudde. Jag sydde och sedan tvättade jag tyget eftersom det var inte gjort. Sen sydde jag ett "örngott" till den mest jag väntade. mamma hjälpte mej med dragkjedjan... när kudde var färdigtvättad så stoppade jag den med sacosäckskulor.. vi hade en sån säck som ändå skulle slängas så jag passade på att ruffa åt mig innehållet. Perfekt blev det! stor som tusan =) hihi.. sydde två band så man kan knyta ihop ändarna så att kudden blir ett babynest me.. blev himla nöjd med resultatet!!
På onsdagen satt jag vid datorn ett tag igen. Vid 11 ringde min kära mormor och frågade om jag ville ha mat. Jag tackade förståss ja och skulle precis köra ner till dom (brukar gå den lilla biten, men de e ju stört omöjligt just nu) när jag såg att mamma tagit nycklarna med sig.. knas! hon hade lämnat bilen men tagit nycklarna.. så jaja.. jag fick ringa morfar som kom o hämtade mig. Satt o pratade o vid halv ett åt vi.. eftersom de flesta fiskar inte går att äta när man e gravid så hade mormor gjort laxfilé till mig. själva hade de något sprödbakat.. kom inte ens ihåg namnet på fisken =).. till det var de en vit gräddsås som var hennes mammas recept o potatis.. jättegott var det!!! massa sallad me.. ah.. jag blev så mätt!!! vid halv 2 kom sen Albin för mormor skulle klippa honom. Vi fikade lite bullar o kakor men orkade ju knappt nåt alls.. o mormor som gör så goda kakor! iaf så ringde Angelina. De gick förbi mamma o pappas hus och skulle fråga om jag var hemma. Sa att jag var hos mormor o eftersom det är Sibbhult så vet ju alla var alla bor o känner varann haha.. så de knallade ner där istället! ojoj vad längesen man såg henne o Glenn.. o vi som alltid umgicks (speciellt Glenn) när Lina o Martin var tillsammans.. så var jätteskoj att prata.. gick bara inte att sluta =).. var ju tvungen att höra hur förlossningen varit o så.. inga problem sa Ange bara.. vattnet hade gått vid 2 på natten o efter 6 timmar va han ute. så jaja, tur att den hade vänt sig o fixerat sig den sista veckan.. annars kunde de kanske haft det lite värre. bebben låg ju i säte in i det sista! hon skulle iaf slutat jobba den fredagen o vara hemma 4 veckor, men så blev det ju inte =).. så klart var det väldigt roligt att se lilla Alfons oxå! vad söt han är! man längtar ju klart själv, men e så glad för deras skull!! morfar fick skjutsa mig till scania sen.. så jag kunde få bilnyckel av pappa. Blev hemskjutsad och packade lite mm. sedan körde jag till Broby o Peos föräldrar. de hade glömt bilradion hos oss i Gbg när de var här (en sån avtagbar front) så jag skulle lämna den. Pratade en halvtimma eller så. Tråkigt nog så har ju Tinas svärmor fått akut leukemi bara ett halvår efter att hon flyttat till Broby och in i en fin villa nära sina barn o barnbarn.. livet är bra orättvist! snackade om det en stund iaf. sen körde jag till Knislinge o hämtade mamma. Kom hem o åt väldans fort. Sedan skjutsade mamma o pappa mig till tåget som gick vid 6.. 

väl hemma i Gbg åt vi på Bk för peo hade inte ätit på hela dagen och jag orkade inget annat. så jaja.. när jag kom hem hade Peo städat o gjort fint.. vad härligt! vi slängde oss framför tvn =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback