sjukan o helgen

såå.. i fredags var jag så dålig att jag inte kunnat sova och orkade knappt lyfta huvudet från kudden.  svar på proverna kunde ju inte bevisa att jag hade urinvägsinfektion utan de hade bara visat att det var så mycket bakterier att de inte gick att urskilja vad det var och på så sätt inte kunde ge mig behandling..skulle lämna prov under dagen som de skulle skicka iväg o få svar på till måndag typ.. men klara ju inte att vänta så länge o dessutom orka inte gå ända till BM idag igen. ooooooooooonnnntttttt i magen!!!! o kissa konstant, samt ont i ryggen. Slutade med att Peo ringde förlossningen och vi fick åka in till antenatalen. Kom klart mitt i ett skiftbyte mellan vardag o helg och var ovanligt mycket folk där.. så blev ju en hel del väntan på läkaren. men kom in nästan direkt till sköterska som tog prover och så CTG.. visade att bebis mådde toppen. o jag som inte haft sammandragningar på en vecka märkte att jag nog haft lite ändå, men att smärtan av infektionen gömt undan den andra smärtan =).. för visade tydliga sammandragningar ganska regelbundet.. vi satt o småskrattade att bebis verkade bli lite sur var gång jag hade en värk.. sparkade o hade sig.. men sen var det väntan i nästan 2 timmar. Inget mot gynakuten så vi tyckte de var skit samma.. kom in till en trevlig läkare som kände lite på magen o sånt o pratade.. de hade tagit en snabbodling men visade ju inget eftersom jag kunde hålla mig max 10 min den dagen.. skickade dock iväg en som jag lyckats fixa på morgonen när jag hållt mig 2 timmar.. wow, rekord!!!  fick ändå pencillin för hon tyckte ju att så här kan jag inte gå o ha ont! tar ju alla mina krafter. det hjälpte nästan direkt
på lördagen mådde jag grymt mycket bättre och hade energi nog att åka o fixa sista av mammas present och handla lite annat smått o gott. sedan mötte vi upp Carlos som skulle flyga hem till Spanien från Säve.. vi hade bytt en present som han fick för den saknade delar och nu skulle han få tillbaka den lagom till hemfärd =).. så vi mötte honom på tågstationen o snackade lite. Sedan begav vi oss hem och tittade mest på tv. lite roliga filmer o lite senare gjorde jag en lampa till mamma.. var färdig vid 3.. vi var inte trötta så därför de skumma tiderna =).. gick o la mig vid 5 
idag gick vi sen upp vid 12.. haha.. illa!! vi åt lite o titta på tv.. sen bakade jag kärleksmums och biskvier.. blev toppenbra! Peo var o handlade och sen städade vi.. runt 7 kom mamma för hon ska vara här uppe på kurs ju. vi firade att hon fyllt år.....hon fick handdukar av mig, Peo, Ida o Carlos osså lampan av mig men den e inte riktigt klar så visade den bara =).. hon kan ändå inte ta hem den nu för hon har tagit tåget upp.. så hon tar den sen när de kommer upp o hälsar på bebisen.. sen hade vi iaf  gjort middag o dukat fint.. blåst upp ballonger o hade ju massa kakor o lite gottis till efterrätt... blev ett toppenkalas på tre personer =) haha..  va mysig kväll de blev! nu ska jag strax gå o lägga mig. mamma sover inte hos oss för när hon fick reda på att hon skulle på kurs runt mitt förlossningsdatum så kunde vi ju inte veta om bebbe skulle vara här redan o då ville hon ju inte komma o störa om man ä jättetrött..så hon sover på hotellet där kursen är.. men hon vill iaf att den ska komma nu när hon e uppe så hon får gosa me den lille =).. jag skulle ju inte bli ledsen om den ville komma nu jag heller hihi =).. men jag anar att det lär dröja.. imorrn har jag planerat in att sortera lite saker igen och sen gå på stan med mamma på kvällen. skönt att hitta på lite! 

 nu ringer folk varje dag o frågar om den inte kommit. alla är nyfikna. ringde till mormor för att få ett recept och hon blev helt tyst i luren när jag sa det var jag för hon trodde jag skulle berätta att den kommit..man e verkligen centrum av släkten dessa dagar. hoppas den snart vill titta ut iaf. man e ju nyfiken själv osså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback