Det jag inte skrev

Tisdag 23e oktober

jag har inte sovit på typ en vecka.. bara små små stunder (max en halvtimme i taget).. och har sån foglossningssmärta att det går inte hantera längre. Jag spyr och har frossa av ren utmattning.. dessutom börjat få jättejobbiga panikångest-attacker.. så när jag var hos bm 23/10 så tyckte hon det räckte, ringde Östra sjukhuset och två timmar senare fick jag en tid där. Gjorde Ultraljud för att se så allt var bra. läkaren trodde den var 4 kilo tung nu.. ojoj! Hon såg sen även att jag redan var 1,5 cm öppen och mjuk..hon gjorde en hinnsvepning för att försöka starta.. Har jag inte fött innan torsdag morgon så sätts jag igång.. inte det man önskade men min kropp orkar helt enkelt inte längre..dessutom inte på det sjukhus jag ville i första hand.. men jaja..har börjat få väldigt ont i korsryggen nu så kanske är det värkar på intågande =).. åt med peo på Mc donald´s och sen gick han till jobbet lagom till efter middag. Så slapp han ta ledigt hela dagen så var ju skönt. Jag åkte hem med starka sammandragningar som gjorde riktigt ont.
städade lägenheten, plockade upp, dammtorkade, vattna blommor, diskade och dammsög. Därefter satt jag lite vid datorn och tog två alvedon, duschade en bra stund och gick sedan och la mig. Sov en massa timmar och vaknade inte helt förrän vid 10 på kvällen. Då hade ju klart sammandragningarna nästan helt försvunnit. Gick upp o satte mig vid datorn och SD startade så smått igen. Har ganska kraftiga igen nu. Spännande och se vad som händer. Det känns iaf inte hopplös väntan längre, för på torsdag får vi iaf förhoppningsvis träffa bebis.. i och med att jag inte var alls omogen, o inte blödde något när hon gjorde undersökningen och drog o slet där nere, så trodde hon det skulle komma igång snabbt nu. hon sa att det helt klart var bättre om det ville starta själv så därför hon gav oss tid först på torsdag. om det inte börjat då sa hon att det ändå inte kommer vara så utdragen som man annars ju är lite rädd att det ska vara. hon trodde att man kunde komma åt hinnorna och låta vattnet gå direkt på morgonen då.. jaja.. nu vätar vi med spänning. Har sett till att allt är packat!

Onsdag 24e oktober

ingeting händer. massa sammandragningar, men de lägger sig. Åker till stan och handlar tidningar och matsäck till imorrn. Lägger oss tidigt och har packat allt klart för morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback