Historien om väskan

Så. Då är snart en vecka till i skolan över. Bara ca 12 dagar kvar till inlämning, vilket känns lite tungt. Men inte hänger jag läpp för det. Kom in här för att berätta en liten anekdot.

Som alla kanske vet är jag den mest klumpiga människa som satt fötter på denna planet. I tisdags hade jag fått för mig att ha med mig vatten i en typ träningsflaska till skolan. Ni vet en sån där med kork som man bara "pluppar" upp istället för skruvar av. Detta är inte något som händer dagligen i mitt liv då jag är på tok för lat. Men jag kände mig antagligen mer törstig än vanligt.
Tror ni inte att denna flaska, just denna enda dag, lägger sig upp och ner i min väska och på något sätt har jag väl lyckats få den att öppna sig. Jaja, resten kan ni gissa själva. En sak som är bra från utsidan av väskan är att den är väldigt vattentät. Detta är inte en fördel från insidan bara så att ni vet för framtida inköp!!  Alltså ligger det en flaska och pumpar ut vatten i min väska fram till middag då jag hittar den lilla filuren.
Har ingen aning om när den börjat tömmas men när jag kikar ner så har nycklarna. pengarna, plånboken, mina medeciner, tuggumin - ja allt som kan tänkas ligga i en väska - fått liv och har jättekul i ankdammen som inte vill tömmas ur min väska tack vare att den är sååå tät!! wooohoo.. jag tar upp mobilen och märker att hälften av vattnet samlats i den. Stackars min telefon. Panikattack i och med att jag inte klarar mig utan min kära telefon. Mitt liv, mitt allt! nej kanske inte så, men jag väntar ju viktiga samtal. Så ut med batteri och svänga telefon i luften. Tar ut resten oxå och lägger på tork. Vänder sedan upp och ner på min väska i cafeterian där vi sitter och låtsas som att det regnar *skratt*. Det ligger en flod på golvet. Nu är väskan ren iaf! när jag kommer hem lägger jag telefon i solen. Jag som fortfarande betalar av. Den är totaldöd när jag försöker sätta igång... Vad gör man nu? ... jaja.. dagen efter sätter vi ihop telefon och min kära har återvänt till mig! Väskan är torr och mina saker har fräschat till sig lite efter persen... lyckan total!   Så går det när man ska vara flitig. Det är bäst att jag håller mig till idiotsäkra lösningar i framtiden!


Kommentarer
Carro säger:

Nej fy! Det är sååå tjålit när sånt händer! Jaja, tur iaf att telefonen fungerar igen, den klarar man ju sig inte utan =)

2007-05-10 | 16:04:50
Bloggadress: http://www.carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback