Cadkartan från helvetet

så.. idag var jag uppe 8 och började cadda igen.. ritade om vägar och lite annat smått och gott.. vid tio märker jag sedan att något verkar vara riktigt riktigt tokigt. Bilarna ser ju ut som miniatyr på vägen och jag börjar mäta och mäta.. har fått min karta av en klasskompis och tänker att det måååste ju stämma.. men men.. börjar messa lite till henne och till en annan kompis. Tillslut märker vi att den vi har är dubbel skala.. så husen vi gjort 1000 kvm är egentligen bara 500 . Så det blir till att för hundrade gången byta karta och börja om från början.. jag går till skolan efter att ha slängt i mig enormt god spaghetti och köttfärssås. Pratar en bra stund med Anna som med haft fel karta.. hon hade ju kommit extremt mycket längre än jag och hade ju planerat in alldeles för mycket bebyggelse på ytan. så hon fick börja om, stackare! .. men men... vid ett ringer pappa som är i Gbg för att lämna nåt mätgrej till nån firma här från scania i Sibbhult. Han hämtar mig och sen kör vi till Siba för att hämta peos kontokort. Sedan skjutsar pappa mig för att handla mat. Man får ju passa på när man slipper asa kassarna på spårvagnen.
Kommer hem till lägenheten och har köpt massa frallor, ost och vanliga.. mums!!! som vi fikar. Gott gott.. pappa dricker kaffe och vi tjabbar. Nu¨var han tvungen att köra eftersom han ska hem ikväll och köra imorrn igen, då till Södertälje. Där blir han till på fredag. jaja.. nu ska jag sätta igång lite med projektet igen. Måste ju bli färdig även om det är riktigt riktigt tråkigt!

Kommentarer
Carro säger:

Ser att du fixat bannern! Fin =)

2007-05-10 | 11:51:59
Bloggadress: http://www.carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback