Liseberg-premiär

Idag fick jag äntligen klippa Algot. Det har tagit ett par måndader att övertala honom att göra det så det var verkligen på tiden. Fick använda lite mutknep så jag sa att vi kunde gå på Liseberg då eftersom han praktiskt taget tjatat hål i huvudet på mig om att gå dit sen han fick reda på att det öppnat för säsongen i helgen.. puh! 
 
 
han ser mycket äldre och tuffare ut nu ellerhur!!


mamma och pappa var och bytte tillbaka bil när de kommit hem från spanien så nu har jag min lilla Klara igen. Så gick vi då ner de typ 300 meterna till Liseberg och köpte ett åkband till Algot. Han hade sjukt roligt. Det var soligt, varmt så man bara behövde t-shirt och ändå nästan inget folk iaf fram till 16-tiden. Sååå skönt. Vi åt glass och annat gott och åkte och åkte och åkte hehe.. Så kul att de tagit bort kostnaden för de vuxna som åker med barn under 110cm på de flesta barnkaruseller. Det är ju liksom inte direkt så att man tycker det är speciellt givande upplevelse om man är typ över 6-7 år :P.. Mot slutet av dagen träffade vi på Elise, en flicka från dagis som är lite yngre, och hennes föräldrar. Så Algot visade runt henne överallt och de hade så makalöst skoj tillsammans. Han kommer bli en grym storebror en vacken dag, det märks! han såg till att hon var med och höll henne i handen. De åkte radiobilarna där man inte får vara med vuxna, för det hade hon inte kunnat göra själv.. o hon skrattade så mycket så de fick göra det flera ggr efter varann haha... SÅ söta!!


kör farfarsbil






hålla handen




Algot kör runt med Elise. Var så försiktig och kollade så hon hade kul hihi.. Sååå sööta. Som ett minipar :)



Efter typ 5 timmar på parken fick det vara nog för premiären detta år! kommer nog bli en hel del besök detta år tack vare det bara är ner för backen nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback