Lindvallen på snowboard

På söndagen kom mamma o pappa o hämtade oss vid 10. Då var redan Lina, Håkan, Jonas o Tova på väg i en bil o Carlos o Ida i en annan.. Vi skulle vara 11 pers i stugan i Lindvallen 1 vecka för skidåkning/ snoaboardåkning. Vi var uppe vid 6, eftersom Algot blev åksjuk och vi fick stanna ett par gånger. Inget kul att behöva sitta 50 mil baklänges när man e åksjuk kan jag tänka!

Hann inte hyra utrustning på kvällen så vi var där när de öppnade på måndagen ist. Fick byta pjäxor efter första åket för mina fötter domnade totalt, men sen var det toppen. Det var strålande sol och -3 grader.. bättre än så blir det ju inte! vi åkte så mycket det bara gick. Turades om att passa Algot, så man hade ett par timmar var dag då vi inte åkte, men var skönt med en vila ibland osså ju (åka pulka, Algot åkte skidor eller va inne i vilade). Tre dagar skulle vi få med så underbart väder, sedan blev det storm två, varav det snöade lite på fredagen osså. Sista dagen blev superfin osså, men 5 plusgrader så det var lite töigt i backen på eftermiddagen. Nåväl, en superlyckad resa, med massa skratt, en hel del Skipboo spel, god mat och underbart glidande och hoppande med brädan.. perfekt att man bodde precis vid de bästa svarta backarna osså!! o stolliften.

Jag vurpade dock en gång och slog nacken i så jag fick köra med helstel nacke som gjorde makalöst ont, i typ 4 av dagarna.. så kan det gå


Lindvallen


jag o min bräda


redo för en whiskey ;)  Stackars Jonas kunde inte åka så många dagar för han åkte på en ihållig magsjuka.


Mc ski alltid bra om man vill ha en snabbburgare eller varm choklad :)




kusinerna som busade o hade superkul tillsammans avslutade var dag tillsammans framför en film

 
morgon o kväll styrkepåtår.. Ida o Carlos hade med sig en hel del från spanien ;) .. en hel del öl, whiskey o jägermeister gick åt osså såklart hehe


Algot åkte mkt pulka första dagarna, för skidorna ville inte som han ville.. eller typ.. :)
gick även sätta pulkan på bandliften, så praktiskt o skönt


jag o min bräda igen


Peo o Ida i full fart på brädorna i vår favvobacke :) (svarta Adam för er som kan Lindvallen :)..)


me and sister


offpist ;) haha


blev många hopp över vallen vid pistkanterna


Ida tänkte inte igenom det fotot så bra .. *asgarv*


balans


hahahaha


jag o Ida


pappa o mamma i full fart nerför backen

Carlos andra år (andra vecka) i backen hehe.. men han lär sig fort :)



Linan


först i adam en morgon.. nypistat o underbart



Algots mormor o morfar hyrde skidor till honom så han oxå skulle få prova på det där att åka utför. I början satte han sig bara och fattade inte alls hur man skulle göra, ville inte o vågade inte.. men efter två dagar fattade han och åkte själv ner för och uppför i lilla liften. Tillsammans med mormor kunde han sedan även åka upp med knappliften och ner för gröna backen :) dukitga duktiga lillkillen!!



Algot testar åka skidor.. ska på liften e inte lätt första gången med skidorna


i liften o i backen.. här går det toppen :) åkte själv tillslut


trötta efter åkning






snyggast AB



Tova var duktig.. vi testade oxå åka skidor sen, jag Peo och Ida.. lånade de andras.. gick super :) fast det gjorde ju jävligt ont i benen! var över tio år sedan man körde skidor senast ju!


mamm









papp


Champions league, Barca - Stuttgart måste ju ses med klass, i bar med storbildstv och öl ;)


massa folk o bra stämning.




dags för algot att åka knapplift o gröna backen med mormor


han var såå duktig och skrek "igen igen igen" .. han ville absolut fortsätta åka.. han som inte ens ville ta på sig skidorna och sa : "jag är rädd när det går fort" i början av veckan


fredagskväll.. alla trötta, men glada.. jag har slutfört min mössamling genom att göra två till under kvällen. Mamma fick dock fästa trådarna själv i den jag gjort till henne :)


13 mössor och en halsduk...mamma o mormor har dock gjort 2 var..  resten är mina verk.. mössor till Lina, Tova, Algot, mamma, Ida, Carlos, mig och Peo. Sverigemössan blev dessutom för stor, så den fick jag göra om.. 10 mössor och en halsduk har jag alltså virkat nu hehe


Victor var på Kläppen samma vecka så han o hans två kompisar kom på besök för förfest och skipboo, samt en hel del trams haha.. de gick sedan vidare ut


Snyggaste hahah.. i sina fina mössor.. (Victor lånade min hihi)


heeeeeelt galna systrar o kusin får avsluta den långa bildserien från vår underbara vecka i fjällen!!

(har en hel del filmen.. ska se till att ladda upp dem o lägga upp så snabbt jag kan! håll ut mamma o ni andra nyfikna)




 


 



Meeeeeen.....
klantade klart till mig o råkade ta bort fjällen-inlägget, så alla kommentarer försvann hehe.. sorry vänner..

Sandrah, vi har inte köpt utrustning för vi bor så långt iväg att det alltid bara blir en vecka per år, samt att det är väldigt svårt att packa med sig för 5 personer i varje bil.. men pjäxor har jag tänkt skaffa egna.. sålänge är jag väldigt nöjd med det man kan hyra :) .. 

Carro, vad kul att du gillar mina galna mössor hehe.. o visst är Lindvallen super ;).. Svarta backarna klarar du om ni åker ett par år oxå..ingen brådska ju hehe..  men snowboard måste man ju inte välja, det är lite krångligare att lära, mycket roligare att åka ;)

ja Ida, jag längtar osså tillbaka, förutom att Jonas smittat oss alla med magsjuka, tur vi aldrig får magsjuka när vi reser alla *skratt*


Kommentarer
Daniel säger:

Ser ju helt underbart ut. Önskar man kunde åka iväg vi oxå. Skitmånga bilder och en del rätt så roliga ;)

2010-03-25 | 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback