Bröllop

nu har alltså skolan börjat på riktigt.. det känns både skönt och motigt. Jag har velat komma igång igen, få lite vardag.. hur mysigt det än är med Algot så är det oxå jävligt jobbigt med en två åring som trotsar dagarna i ända. Man känner att nerverna inte klarar av det och man blir arg o skäller istället, vilket ju verkligen inte gör det hela bättre. I vilket fall som helst så har första veckan varit kaotisk som vanligt och jag har inte hunnit blogga.. Har inte varit mycket mer än skola och packning denna vecka. hihi.. folk frågar om vi inte är färdiga snart, jag skriver att vi packar o städar mest hela tiden. men så är fallet.. vi har närmre 40 lådor nu.. det finns att göra verkligen.. har ju hur mycket saker som helst. 

Såå.. detta inlägget skulle inte handla om tråkig packning eller att här ser ut som fan (vilket det heller inte gör längre för här är jättestädat o fint för tillfället) utan om PM och Camillas bröllop.. våra goa vänner gifte sig i lördags ju! Camilla var så fin, att man är nöjd om man är hälften så vacker på sitt eget bröllop. Hon hade en underbar klänning o sminket o håret var perfekt. De såg helt nyförälskade ut där uppe vid altaret :) hihi.. För kärlekens skull sjöngs i kyrkan av en soloartist och folk var inte långt från tårar.


vi matchade


byter ringar


i väntan på brudparet ska komma ut





fotofrossa


puss

 
med bestman och tärna




me

Efteråt blev det såklart galet många foton innan vi körde från Gråbo och ner till Mölndal, andra sidan stan.. till Stensjöhill.. en herrgård med sjöutsikt och jättestor tomt som de bokat för kvällen. Alla som skulle sova över checkade in i sina rum mest vi väntade på brudparet som var på fotografering. Sedan blev det champange och chockladdoppade jordgubbar i solen på gården. PM och Camilla kom åkandes med suffletten nere i en gammal veteranare.. o mer foton väntade.


champange med jordgubbar doppade i choklad ute vid sjön


jag o Piddo igen


vrålåket


alla flickor


o alla pojkar


me and the lovely bride


så fiin klänning på fina Camilla..syntes ju knappt att hon har en "v.24 mage" där under hihi ;)


skålar


jag o Idah

På ovanvåningen var sedan dukat ett långbord för alla gäster på samma (vi var bara runt 30 st vilket var väldigt lagom).. jag fick sitta bredvid två helt galet pratglada och muntra "goa gubbar" o hade både Martin, Jocke och Peo i närheten.. behöver man säga att vår sida av bordet var både mest högljutt o galet..Vid några tillfälle skrek Martin och Peo "andra sidan är ni klara"... o ja, de fick svar osså! hahaha.. det var iaf mycket bra toastmasters i Sofia och Magnus (bestman och tärna).. det blev lite roliga frågor och lekar för brudparet o många sånger och lyckoönskningar, tal mm.
Alla fick varsett uppdrag under kvällen som vi inte fick visa för nån annan, men vi skulle utföra grejen hela tiden.. jag fick iaf att jag skulle tugga på min tunga när nån kollade på mig, Peo skulle börja varje mening "så att..." och fortsätta som ingenting.. där var osså nån som skulle klappa, en som skulle gulla med låtsashusdjur osv.. skitkul!! sen var det bingo på lite grejor som man skulle kryssa i när de hände.. ex bordsgrannen spiller på duken, brudgummen går på toa (peo missade helt det, för han visste inte vad "brudgummen" var hahahaha) mm..


fina dukningen


alla vid samma bord..


redovisade svensexan haha



PM skulle pussa med ögonbindel, för att sedan välja rätt brud


Camilla fick känna rumpor ist :)

Efter massa smarrig mat och sång och vin o skratt så gick vi ner till nedersta våningen igen och brudparet dansade valsen och vi käkade tårtan... Sedan var festen igång. I baren fick man ta öl, vin och cider och det blev ett ännu mer muntert gäng allt som kvällen fortsatte ;) ... vi dansade till livebandet och jag försökte hela kvällen få dem att spela lite mer rockigt, med hjälp av PM och Göran lyckades vi ibland :) ..


valsen


paaarty


dags för tårta


jag, Peo och Jocke bjöd på "änglahunden" (sådär bra kan jag säg.. men kul, o vad gör man inte för sina goa vänner ;) ... ) .. eftersom nästan alla förmodligen sett den redan så kan jag ju länka den här oxå..jag bjuder på det haha ...



vill tillägga att vi var lagom förfriskade och jag gör allt för att låta så skånsk som möjligt, vilket var största anledningen till att vi sjöng o att vi valde just den låten.. det är iaf inte direkt välgörande för varken röst eller melodi :D fniss.. det låter alltså ännu värre än det brukar (inte min film.. Bosse som la upp den på youtube.. visste inte ens vi blev filmade haha..för övrigt ser Jocke helt bekväm ut och sjunger som om han vore en äkta trubadur.. kolla bara smajlet han har hela tiden )



dans


lite fyllesnack hihi


en underbar kväll

Vid tre var det hämfärd och läggdags. De flesta skulle stanna o sova över och äta frukost med brudparet o se dem öppna presenterna.. men vi hoppade det. Pappa kom o hämtade oss och två andra som ändå skulle på samma håll. Det var en mycket lyckad kväll och jag är så glad för deras skull.. vilket perfekt bröllop! nu är de herr o fru Cederlund! Grattis och all lycka till! Är så tacksamma att vi fick vara med och fira er dag!


Kommentarer
daniel säger:

ser ju sjukt najs ut. Hoppas alla hade roligt och lycka till PM o Camilla!



Filmen var ju inte helt fel heller ;) haha



2009-09-08 | 08:47:09
Fru Cederlund säger:

TACK TACK TACK snälla goa Hanna och Peo för att ni var med oss denna underbara dag!!!!

Åh vilka fina bilder ni tagit!!

Jag har svårt att skriva allt men dagen kunde inte vara bättre och jag är SÅÅÅÅ GLAD!! Vilken dag!!!

Puss och Kram på er båda!!!!

2009-09-08 | 10:09:28
Sandrah säger:

haha ni verkar ju haft kul iaf =)

2009-09-08 | 10:23:22
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
mio säger:

Haha..du bjuder verkligen på dig själv, härligt! Klart man får ta chansen att sjunga på skånska när man får tillfälle, jag är stolt!

Kan verkligen inte se att där skulle finnas en bebismage under den klänningen, mkt vackert brudpar.

Här är inte lika mycket packlådor som hos er, det tar emot lite att packa ner allt. Men det ska bli kul med nytt oxå. Ska ta mig i kragen och packa lite mer nu. Ha en fortsatt bra vecka!

2009-09-08 | 16:05:02
Bloggadress: http://mmio.blogg.se/
Tjolina säger:

Vad är det jag läser, tvååringar som trotsar. Har jag aldrig märkt här. Det är nog bara Algot :) Lr inte, har en likadan sötnos här hemma med ett fasligt humör. Söta barn. Lycka till med flytten. Ska till Sibben imorrn undrra om jag ska svänga bortom mor å far din å se om Algot rivit stället.

Lycka till!

2009-09-14 | 11:06:06
Ida säger:

Vilket fint bröllop! Grattis till Camilla och PM! Skoj att ni hade kul! Och vilken underbar sång ni bjöd på hihi! :O) Vad fina alla var också! Kram kram!

2009-09-16 | 12:13:23
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback