Hej hej Majorna..

Idag har vi äntligen städat färdigt gamla lägenheten. Tungt och massa skitgöra, men nu är det iaf över. Helgen har vi städat städat o städat.. här i nya mest. Algots rum är fixat så han kan vara där tills vi har möbler till honom. vardagsrummet är osså hyfsat.. annars är det mest kaos.



Såhär får det va tills han får en säng o en hylla o gardiner o sådär.. men blir nog toppen :)



superglad när han fick syn på sitt rum på morgonen..vi städade det på fredagskvällen när han sov..ni som såg det innan vet hur fyllat det var med flyttkartonger och annat.. gick knappt att gå in..



sover i sitt rum för första gången :)


Men men, vi återvänder till förra lördagen då Anna, Ola, PM, Jocke, Fredrik, jag och Peo hjälptes åt att flytta alla våra saker. Vi hyrde ett släp så vi hade två till vårt förfogande. Började fylla bägge och körde sedan att packa ur. Därefter väntade jag och Anna i nya och packade upp o lagade mat mest killarna hämtade sista lasset. Vi käkade chili con carne som mamma gjort med grönsallad och nybakat bröd från bageriet som vi bor granne med nu :D...
När allt var klart så körde Peo hem Anna o Fredrik, de andra åkte till sig och jag städade, plockade fram för kvällen och PM och Camilla hann komma mitt när jag stod i duschen hihi.. de fick underhålla sig själva till Peo kom :).. vi blev inte så många på kvällen, för alla ändrade sig i sista stund. Vi som skulle blivit över 20.. 9 kom .. lite dålig stil tycker jag, men men, så är det.. Vi hade iaf jäkligt roligt!! :) Anna och jag blandade roliga groggar och så blev det massa tjabb och lite guitar hero. Utgång på rockbaren. Kvällen slutade vid halv tre redan. Tackar mina vänner för all hjälp och för en härlig kväll!! (blev dessvärre inte så många foton denna kväll för jag glömde bort kameran hela tiden)


stök i nytt kök


anna med vår suspekta grogg innehållande passoa, pissang ambon, sprite och bacardi apple :D (den var inte god)


Lars o Veronica


Lars o jag ..var ett ännu snyggare foto på oss, men jag bjuder inte på det tyvärr haha


Karl, Peo o Ola


Anna o Camilla verkar ha nåt intressant att prata om :) hihi

Peo fick förresten en IFK-matchtröja av PM, Camilla o Ola i 25års present.. det stod " 84 Håkansson" på ryggen (jag som fixat hihi).. sen sa PM att de köpt en liten grej till mig osså eftersom de inte var på min 25års fest... så fick jag en burk med massa majsbågar i all världens färger.. grävde man lite i dem så låg där en ifk tröja till mig oxå!!!!!!! :D :D :D.... GLAAAAAAD!! tack tack tack ni underbara!

peo hade på sin ifk-tröja resten av kvällen!

På söndagen kom sedan mamma, pappa, Eva och Einar på besök. De hade klart med sig vår lille kott som bara flög i mina armar och kramade mig minst 10 minuter utan att släppa taget . min underbara unge!!
Jag, Peo och Einar var o kollade på Ifk- Hammarby matchen som slutade med vinst och helt underbart drag var det!!.. därefter gick vi ut på resturang för att fira peo med en middag och lite presenter från föräldrarna.. :)..


Einar o Eva i väntan på maten :)


jag o Kottis.. en något förvånad Svensson i bakgrunden.. söt du e pappa :D haha


mamma o pappa o lillkotten


födelesedagsgrisen


smarrigt

Veckan har varit händelserik minst sagt. Jag var o städade lägenheten både torsdag och fredag eftermiddag och det trots vi hade slutinlämning i research by design (kursen vi läst nu en månad).. Presentationen var i fredags och gick bra. Nu är alltså ett fruktansvärt jobbigt grupparbete osså över och imorrn börjar två nya kurser. Ska bli intressant att se om man kommer in nu då, håll era tummar :)
I torsdags när jag kom till lägenheten med Algot så hade inte någon av oss sett den helt tom ju.. Algot blev helt förtvivlad, och så blev faktiskt även jag.. sjönk ner i ett hörn och tårarna bara forsade. Det är jättejobbigt att lämna den faktiskt!! idag har det gått bättre, men det tar emot.


ser så vitt o tråkigt ut..


rent o snyggt jag gjort va? köket var mitt jobb, toan Peos.. :)




endel städgrejor att ta med oss till nya lgh



kotte.. med nya jackan osså.. han hade rätt tråkigt mest vi städade för vi höll på mellan typ 10 o 4 idag o finns ju inte en grej att leka med.. han hittade en pantflaska..  tur så sov han sedan middag typ 2,5 timme ute på terassen i vagnen :)

 
sakna sakna sakna


Kommentarer
Emma säger:

Hejsan

Hoppas ni kommer att trivas i nya lyan, hoppas man får se massa bilder sen när det är färdigt pimpat=)

Ha det gott ,kram

2009-09-28 | 08:30:37
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback