Stockholm o Greenday

vi landade på säve igen på lördagen vid 9 på morgonen. Hem och packa om och säga hejdå till alla. Anna kom vid halv tolv. Vi gav henne alla tips o vår lägenhet till förfogande och var helt överlyckliga att hon ställde upp och var barnvakt till Algot från lördagmiddag ända tills måndagkvällen. Jag o Peo satte oss på ett 5timmas tåg till stockholm. Kallt och ruggigt kändes det nu, bra att man köpt en ny jacka i alicante som jag fick god användning för. vid halv 8 var vi incheckade på hotell globen och satte oss i soffan för att se Sverige- Danmark matchen på tv..

utsikten från fönstret :)


Peo somnade efter halva matchen hihi

Morgonen därpå vaknade vi utvilade och käkade en smarrig hotellfrukost med allt man kan tänka sig, bacon, ägg, smoothie, vattenmelon, nybakade frallor mm...man satt i arenaresturangen, vilket ju är samma som vip platserna under evenemang i globen.. så vi satt o tittade när de byggde scen o fixade inför kvällen mest vi åt.. därefter blev det sightseeing i gamla stan, kungsträdgården, centrum, sergels torg och allt det jag kände Peo kunde tycka vara trevligt att se när han var första gången i Sthlm. Han ville även se vaktbytet på slottet, så vi stannade till där en stund. Vi åkte tillbaka till hotellet o fixade till oss och tog oss sedan 100 m till insläppet. 


käkar frukost


mums


börjat ställa iordning för kvällen


utanför slottet (ursäkta min snygga frisyr :)... )




old town




fick ju kolla vaktbytet me när vi ändå var där vid rätt tid :)


sitter i fönstret o vilar efter en dag på stan

Vi satt ganska högt upp med härlig utsikt över fullsatt globen och jag tyckte det var grymt mäktig show. De hade massa energi o bjöd på sig själva. Det var högt över min förväntan och vi var bägge så otroligt glada att vi, trots all stress, orkat ta oss dit o se dem. Självklart spelade de gamla klassikerna osså, o det var klart det bästa.. nostalgi :D...


fullsatt globen


o ett band med helt makalöst mycket energi .. härligt


avslutade såklart med "Good riddance" ("time of your life" i folkmun).. mäktigt var det iaf!!

på måndagen ännu en god frukost.. vi stannade på hotellet tills vi skulle checka ut och därefter blev det shopping för hela slanten. Jag köpte även här massa behövligt i klädväg.. efteråt beräknade jag klädshoppingnotan för alicante o sthlm till ca 2500.. vilket är makalöst mycket för mig som vääääldigt sällan shoppar kläder.. men får det väl vara värt. Vid fem gick tåget, skulle ta tre timmar men tog lite mer än 4.. vi var irriterade o ville bara hem, eftersom vi hade barnvakt och Algot var sjuk o hade varit tvungen att bli hämtad på dagis tidigare under dagen. 




på stationen


käkade lunch på en supertrevlig resturang mitt i stan.. fruktbuffé, salladsbuffé och skitgod mat för 80 spänn överlever man :)  


ny jacka (alicante), ny mössa o ny halsduk (sthlm) inför vintern :)

I vilket fall en väldigt trevlig helg, tillsammans med Peo! 

(men vilken chock att komma från 30 gradiga alicante till 0 gradiga stockholm!)

 


Kommentarer
Carro säger:

Stockholm är en mysig stad faktiskt :) Kul att göra ngt utan barn ibland! Och hotellfrukost är ju bara såååå gott! kram

2009-10-20 | 23:08:04
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Åhh ni gör så mycket kul tillsammans :)

2009-10-21 | 10:04:45
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Ida säger:

Verkar som det blev en lyckad resa till för er del! Och vad skoj att se greenday och gå i Stockholm och strosa lite... vi såg förresten ett program om spanjorer som bor i Sthlm igår hehe så några av de fotona du har tagit såg jag på tvn igår hahaha :P skojigt! roligt att se hur de beskriver ens eget land utifrån liksom.

Hoppas ni hade jätteskoj! Snygg mössa förresten, typ likadan som min ju... fast din är lite mörkare blå tror jag... :O) vi ses i nyår! krameli kram!

2009-10-21 | 10:58:30
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback