Halmstad, Lund, Malmö, Trelleborg, Göteborg

Algot hade Anna fått hämta hem tidigare på måndagen alltså när vi var i sthlm. Han var dålig i magen. Jag tog därför honom med till skolan på tisdagen och det blev ganska lugn dag. Eftersom jag nu varit både i Göteborg och Stockholm samma vecka tänkte jag, att varför inte ta Malmö osså, så man avklarat alla största städerna i Sverige samma vecka (skratt)... vi åkte på studieresa med sjukhuskursen onsdag och torsdag.. Började med Halmstad och efter lunch till Lund. Där kollade vi på lite ombyggnader o nybyggnader av sjukhus... sedan var det upp till oss själva att fixa boende. Jag skulle bo hos Lina, men vid detta laget hade hon hamnat på sjukhus, för liksom Algot hade hon varit dålig i magen.. bara det att hon hade väldigt ont och var betydligt mycket värre påverkad än honom. Nu fick jag även veta att Ida, Carlos, mormor och fler av vi som var med på resan varit kassa. Mormor o Lina var dock de enda med feber. Kom att tänka på att jag o Peo oxå varit dåliga från och till.


tragikomiskt nog, den här våningen med utsikt över havet i halmstad, var för ögonskadade :)

Jag hade iaf istället bestämt med Daniel och Victoria att jag skulle sova hos dem i Kristianstad ist. Så jag på tåget i lund, där Daniel redan satt eftersom han jobbar i Malmö. Snackade o skrattade o timmen gick snabbt. Väl i K-stad hade Victoria gjort tacos och vin serverades till..sicken service alltså!!! vi fastnade vid matbordet en lång stund och snackade massa... något senare vaknade deras lilla Wanda. Hon hade feber, men var på väldigt gott bushumör iallafall :) söt som socker o så stor hon blivit sedan man sågs senast!!! Jag var trött så ögonen gick i kors så jag intog soffan ganska snabbt o surfade en pyttestund på Babbes dator innan jag slocknade totalt utslagen.


Wanda yrvaken =)


bus med pappa.. hon ville inte stå still en sekund :)

5 gick jag upp och var i Malmö vid nya akutsjukhuset vid halv 9. Vi stod och frös röven av oss i minusgrader vid den nya byggnaden. Vi fick även se nya kvinnokliniken som var väldigt, väldigt fin enligt mig. Första sjukhuset vi varit på som inte hade björk (lite av ett internskämt, men visst är det så, att alla sjukhus försöker vara lite "hemtrevliga" och lägga till träfanér.. osså blir det ljusaste björk.. o det ser ännu mer ut som instution.. snacka om stilbrott..blääää)..

 
Nya akuten och infektionskliniken i Malmö.. ganska cool ellerhur?


gänget i malmö

efter lunch, sista stoppet, Trelleborg och tillbyggnaden de gjort där. Det är väldigt intressant att se sjukhus och vad vi låter personer "leva" i för möljöer när de är sjuka, men fy så man känner sig som inkräktare när man kommer ett stort gäng o klampar in på hjärtavdelningen och ska se hur det ser ut.. det är ju vi som ska designa nya sjukhus för framtiden, så vi måste ju, för allas bästa.. men det gör lite ont i kroppen när man tänker på situationen patienterna är i..

Fick åka tillbaka till Malmö eftersom inga tåg till trelleborg ju.. där väntade vi iaf 3 timmar på tåget. Käkade middag och snackade, jag, Veronica o Linnea.. shoppade lite. Var hemma vid 11 o slängde mig i säng.. oooooont i magen jag osså.. Fick reda på dagen efter att Lina har salmonella o så troligen alla vi andra osså. Algot var förresten återigen hemkallad från dagis o fick vara med mig på fredagen osså.


Kommentarer
Daniel säger:

Vilka äventyr då ränner på ;) Nu får du stanna hemma ett tag ;) Jobbigt med magsjukdommar, hoppas alla är bättre vid detta laget..

2009-10-27 | 06:22:30
Emmyn säger:

Det dära infektionskliniken i Malmö har jag gått förbi massa gånger och funderat på va det kunde vara. Efter ett tag kom jag fram till att det bara måste vara ett flashigt garage... hmpff! Om jag inte nämnt det innan vill jag också berätta att Loella fått en gosse. Kram!

2009-10-28 | 16:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback