Algot 2 år

Denna helg var mamma o pappa här hos oss. De kom fredag - söndag. I lördags passade vi på att köra till IKEA och köpa säng, lampa, hylla och lite annat till Algots rum, som han skulle få i present dagen efter. Han fyllde ju två i söndags! stora killen nu! Vi sjöng för honom och han fick frukost på sängen.



frukost på sängen, välling, yoggi och macka med fa (ost).. alla favoriterna på sin födelsedag ju


öppna paket e spännande :)


Algot så himla tacksam att ge presenter "åh vad fiiint" säger han till det mesta hihi..


denna var allmänt skitkul att se han öppna. den lät i paketet och när han öppnade blev han rädd o kastade iväg den med ett litet skrik.. ojoj vad vi skrattade :)


bilgarage av mormor o morfar var populärt!

 Han var nog helnöjd med dagen och sov både middag och sedan på kvällen i sin nya säng. Vi fixade till rummet på morgonen så det blev så himla fint (bilder kommer). Han fick även kläder och leksaker. Av sin moster i spanien fick han ju sängkläder o en grodhylla o lite annat skoj, så han har fått så himla mycket :) dock så kunde ju knappt ingen komma, Lina o Tova sjuka, Ida i spanien, hans farmor, farfar och farbror i USA hos hans faster och min mormor o morfar hade rest tillräckligt på ett tag, samt att tant Anna var på 50års fest i sthlm.. men men,  vid middag kom hans kompis Leo med föräldrar och vi firade gotten med smörgåstårta och äppelkaka. Jag tänkte baka en vanlig tårta, men det är ändå typ ingen som äter tårta och jag kände att det bara blev för mycket, så han får ha det nästa år istället hihi.. jag tyckte det var mycket godare o höstigare med äppelkaka o det tålde ju även Algot (tårta kan han ju ändå inte äta)



leker med nya billeksakerna han fått


kalas


Leo tycker det e gott :)


Algot blev nästan lite rädd när alla skulle sjunga :)


Kottis

Måndag blev det första tandläkarbesöket på 6 år. det var välbehövligt. Tandläkaren sa att jag hade fina tänder och bra munhygien haha. kändes gött! hade dock ett litet hål som ska lagas, så knappa tusen spänn kommer bägge besöken ha gått på när jag är klar. Jag som trodde det skulle skena iväg ganska rejält var väldigt nöjd med detta. En superbra tandläkare osså. Peo kom och satt med Algot utanför sålänge. Som alla andra dagis i detta landet, var även vårt stängt idag.. nån slags planering/utbildnings dag antar vi. Jag hade inget i skolan som tur var. Skulle ju varit på ytterligare en resa denna vecka, men jag hoppade det.. blev för mkt helt enkelt, kände ingen som skulle med, man fick betala boende o mat själv samt att många av grejorna har vi redan sett på studiebesök innan under utbildningen! så nu är jag hemma o jobbar lite på andra kursen istället

ikväll är det IFK-match.. heja Änglarna!


Kommentarer
Sandrah säger:

Grattis Algot :)

Vårt dagis var inte stängt :)

2009-10-27 | 10:17:47
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Daniel säger:

Grattis!!!

2009-10-27 | 11:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback