Helgen

har varit en trevlig helg, med en hel del att göra. Fredagen var jag i skolan som vanligt. Vi hann med en hel del på projektet. På kvällen vilade vi mest i soffan framför tvn.

Lördagen var jag en runda på stan. Kollade lite julklappar o handlade något smått inför kvällen. Algot och Peo bakade pepparkakshus sålänge.. blev väldigt fint :D..




koncentration


se vad fint jag gjort!



när jag kom hem så käkade vi och sedan gjorde vi oss klara alla tre, Algot fick fin skjorta på sig och likaså Peo. Vi begav oss vid 8 till Maria och Fredrik som precis flyttat till Linné.. en superfin trea väldigt centralt..inflyttningsfest kombinerat med Marias examensfest.. hon är även hon, arkitekt nu.. snart bara jag kvar bland alla vänner ju hihi...  det var iaf skiiiitmycket folk där.. säkert 50 pers på 70 kvm. både gamla och unga. Algot var inte det enda barnet där. Det låg två och sov i sängen hela kvällen. Men algot var inte alls på humör för att sova. Han sprang runt och lekte med alla. Var i sitt esse. En trevlig kväll med massa skoj folk blev det iaf..hann dock inte träffa o snacka så mycket med Maria.. de hade fullt upp med att blanda cocktails o annat gott till alla gäster.. massa plockemat och sånt var där me..   


peo testar kameran när jag e redo för kvällen :)




får bjuda på en urskum min osså :) haha.. man kan ju inte bli bra på alla bilder :P


Peo closeup

fest hos Maria.. Linnea, Karl och Anders i bild




skål Veronica :)


lugn o skön paus inne på kontoret ibland :)


i vardagsrummet var det katastrofalt trångt o varmt liksom :D.. Maria och Fredrik i centrum


skål o grattis Maria


Kotte somnade på golvet, fick inte plats fler ungar i sängen hihi

vi begav oss hemåt med en sjuk Algot vid halv 2.. astma o kräktes slem, så det blev en lång natt.

Söndagen var vi hemma. Jag gick upp vid tio och städade i stort sätt till klockan tio på kvällen. Alla lådor utom två i sovrummet är nu uppplockade eller inställda efter sortering i klädkammaren. Det är totalt blåst i tvrum, kök och hall och Algots rum är helt perfekt :) hihi.. han kan leka där igen nu, efter det har sett ut som en krigszon ett bra tag. Vi har plockat upp mer o mer lådor men hälften av innehållet har legat kvar på golven här o skräpat. Nu är även kläderna sorterade och inlagda. Tvättid i veckan och sedan ska allt vara mycket skönare. Bara sovrummet kvar nu, som inte är allt för snyggt, men jag orkade faktiskt inte. Har även hunnit med att göra aningen juligt, men mer kommer när jag hittar dukarna (om jag hittar dem)...


före... för nån vecka sen o fram till söndag morgon


efter..söndagskvällen.. äntligen kan man gå i hallen :)


åt andra hållet blir det ingen dator som först tänkt.. det kom upp en hatthylla som jag kom på att täcka med en gardin, så slipper man se det mesta av jackorna o skorna.. man får ju hitta på egna lösningar när det inte finns garderober.. supernöjd blev jag iaf.. hallen ser inte fullt lika lång ut och det blev himla snyggt o ombonat till på köpet



Kommentarer
Sandrah säger:

Oj kunde han sätta kristyren och så sådär fint själv?

2009-12-01 | 10:58:43
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback