Lite smått o gott

Hej hopp.. tillbaka igen. Nu var det en vecka sedan sist.. o lite till kanske till och med. Det har varit massor att göra iaf. Efter loppet följde ett par enormt stressiga dagar.. och nätter. Söndagen hann jag dock med att kolla på matchen mellan IFK och Kalmar såklart.. vill man ju inte missa. 2-1 och nöjd Hanna. Fast det var galet jämnt och vi satt som på nålar in i sista sekund. 

Sedan satt jag alltså med skolarbete från måndag morgon kl 8 till tis morgon kl 5, sov 3 timmar och fortsatte sedan till 9 dagen därpå. Algot var ju sjuk och hade följt med mamma o pappa hem till skåne. Han hade plötsligt halsfluss oxå... så i vilket fall som helst var det tur att de kunde ha honom eftersom jag o Peo var så himla upptagna. Han fick förövrigt en allergisk reaktion på pencillinen oxå, så de fick åka till läkare o få kortison o grejor, samt ny (fjärde omgången denna månad) penicillin som han fortfarande äter...  

På onsdag förmiddag gick jag sedan hem o sov en timme, samt packade det sista, innan vi skulle hänga upp tävlingsprojekten på gården mellan 12 o 13.. Jag, Veronica och Maria hann med en lunch i vasastan innan jag tog tåget till Skåne med Peo vid 3. Jag sov nästan hela vägen, HELT UTMATTAD! eftersom jag då sovit ca 7 timmar sedan loppet... men i vilket fall som helst, sååå skönt att vara färdig. Jag var så himla missnöjd med hela projektet, mina vänner ställde upp o hjälpte mig så gott de kunde o hann och det är jag så himla tacksam för.. annars hade jag inte ens hunnit lämna in det lilla jag ändå lyckades med att prestera på den korta tid. Tyvärr var Algot för mycket sjuk under detta projekt och det gav mig ca 7 dagar att komma på en idé, göra alla ritningar, modell och presentation.. men jaja, jag lämnade in iaf.


presentationen var helt i brunt o vitt... upplägget av den var nog det enda jag var nöjd med =)..

Väl hemma hos mamma o pappa gosade jag o Peo med Algot en evighet. Åh vad härligt att få träffa honom när man inte setts på 3 dagar. längsta jag varit från honom ju.
 
my boys

Sedan följde fint väder o många besök hos släkt och vänner. Vi hade kalas för Alexander på lördagen och då firade jag o Peo även Johan, Sofie, Jahangir och Eva, som oxå fyllt år nyligen. Vi hann med att gå lite i Kristianstad, sitta o sola, njuta av att vara lediga. Vi var även och hälsade på min mormor o morfar samt Carro, Linus o lille Leon. Han är förövrigt helt ljuvlig. Man kan ju inte låta bli att ta upp o gosa med honom mest hela tiden :)..


i trädgården hos mamms o papps


Algot klipper gräset med sin morfar


Jag o Algot e ute på vift.. uppe på gamla lekplatsen utanför mamma o pappas tomt


så tråkig plats nu.. här som var stor fotbollsplan, lekplats o bandyplan när vi var små.. nu bara en stor gräsplätt..


Algot busar med sin gammelmormor




på trappan med gammelmorfar




att hoppa på mormors pilatesboll var tydligen bland det absolut roligaste tyckte Algot. Han stod och skrek "hoppa, hoppa, hooooppa pappa"

Kalas hos Peos syster, Tina

Sofie var skicklig på att knyta ballonger till roliga djur o sånt.. när vi andra testade blev det mer modern konst :D haha.. Algot här med mycket vacker hatt!




undrar om det var Filips ballongsvärd som krossade Johans näsa ;) hihi..




Hos Linus o Carro


jag o lillplutten posar


Algot tycker att Leon ska lukta på blomman


så himla coola miner








Peo skämmer bort sin son totalt och köpte en Iggle piggle docka (han från "in the night garden" på barnkanalen) som spelar musik. Algot älskar den =).. han vaknade morgonen efter kl 5.30 och sa "mormor, tryycka!!" .. med det menades då att de skulle trycka på Igglepiggles mage så att han lät :).. hihi









Var förresten oxå hos grannen och fick rabarber till att göra en smarrig paj. tack tack Anita! :) (kul att även du läser min blogg som jag ju fått veta, hihi)



liten rabarber?
mums.





mamma o pappa

En lyckad helg senare så åkte vi till Götet 07.00 måndag morgon (ja, med SJ är det självklart att det var 30 min försening, men ändå)... Algot skulle på läkarbesök 10.30. Allt såg bra ut. Astman behöver nu inte kontrolleras igen förrän om ett år. Skönt.. pusta ut lite!...

igårkväll kom Anna lite innan 7. Vi käkade hamburgare och sedan var hon barnvakt mest jag och Peo (ja, han följde faktiskt med denna gång!! :)..) var på IFK match.. de mötte Malmö och det var helt underbart drag på klack och över hela läktarna. Låg t-shirts på alla stolar som folk tog på sig, varannan sektion vita, varannan blå.. jag hade kamera med mig, men glömt minnet hemma.. ja både mitt eget o kameraminnet antar jag.. men men.. vilken match!! Hysén briljant som vanligt, Wernblom likaså. 2-0.. ojojoj.. hur kan man inte älska fotboll?


(lånad från ifks hemsida)

Kommentarer
Carro säger:

Underbara bilder, ser så somrigt ut :) Och det var då ingen liten rabarber! Stor som Algot ju :)



Är du färdig i skolan nu för denna termin eller? Inte klokt vad lite sömn du fått ju! Kramkram

2009-05-26 | 22:39:32
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Elin säger:

Kul med så många fina bilder! Nästa gång du är i byn så hör av dig, så kan Asta % Algot kanske leka lite. Å du & jag ta en fika =)

2009-05-27 | 07:35:21
Emma säger:

Välkommen tillbaka hit, jätte fina bilder o massa kul att läsa, kramen

2009-05-27 | 07:50:47
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Josefine säger:

Va skönt att äntligen va klar med skolarbetet nu måste du sova :). Ja visst e de tråkigt att inte lekplatsen e kvar. Dem plockar ju bort allt från byn. Allt som fanns när vi va små :(

2009-05-27 | 10:55:58
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Martin säger:

Oj.. Va många fina bilder!! Sommar =)

Såg till o me att Lena gjort en tatoo, de visste inte ja... Är inte hon för gammal för sånt, hahaha ;)

2009-05-27 | 15:39:15
Bloggadress: http://fluns.blogg.se/
Sandrah säger:

Devin älskar också sin mormors pilatesboll :D

2009-05-30 | 11:51:14
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback