Veckan hittills

I måndags sov jag länge efter söndagens festande. Peo var så snäll som tog Algot till dagis innan han åkte till jobbet. Jag gjorde mig klar i lugn och ro, begav mig till skolan och mitt möte med min grupp (Brenda och Anna, utbytesstudenterna).. Vi snackade nån timme och bestämde allt som ska göras.

Därefter blev det lunch med Anna (min fd klasskompis). Vi hade massa att prata om för det var ett bra tag sedan vi har haft tid att sitta o prata utan andra måsten. Det var verkligen behövligt idag för oss bägge osså. Man kan bara lätt prata om allt med henne och vi fick draaaa oss hemåt vid 16.15 (4 timmar senare liksom). Vi diskuterade skola, arbeten, o allt annat mellan himmel och jord.

På eftermiddagen var jag sådär underbart glad o nöjd med vilka vänner jag har. Jag har fått så många nya ljuvliga människor i mitt liv, både sedan jag flyttade till Göteborg från första början, ännu fler när jag blev mammaledig, och oxå nu på senaste tiden. Jag trivs så förbannat bra med mig själv för tillfället. Jag tränar och mår så bra av det, jag har gått ner massor och även om jag vill ner en del till så kommer det med tiden.. jag stressar inte det och det är inte som en besatthet utan mer som en liten kämparglöd. Jag kommer nog allt nå mitt mål tillslut. 8-9 kg är inte mycket.. jag pendlar där efter att ha börjat träna så mycket, så jag antar att det är lite muskler som byter ut fettet.. måttet runt höften är 22 cm kortare.. midjan 15.. Dessutom kommer en hel del självförtroende på köpet när man gör något bra för sig själv. Ja, det börjar arta sig det här.. jag mår faktiskt riktigt BRA! :) tur man har vänner och familj, som finns o stöttar en, att hjälpa en att inte stressa så mycket, manar på en och ger komplimanger. Tack!

Väl hemma i måndags iaf, så blev det mat och sedan somnade Algot. Då passade jag o Peo på att bara sitta i soffan o mysa o prata. Det var längesedan sist så det var hur trevligt som helst. Ibland behöver man bara få ha varandra! Jag lät bli att träna för jag måste ju ha paus nån gång =)

Tisdag morgon blev det dock fart igen. Jag tog Algot till dagis vid halv tio. Sedan jobbade jag på vårt projekt hemifrån.. just nu är det mycket eget arbete för ena kursen börjar närma sig sitt slut. Som lunchpaus begav jag mig till fysiken och sprang en mil på löparbandet. Tog 58,5 min och det var mitt bästa hittills så jag var jättenöjd med det. Som jag nämt tidigare så är löpning inte min sport och jag kommer nog aldrig bli vidare snabb..så därför kändes detta skitkul :).. 
jag fortsatte med arbetet till halv 4 o hämtade sedan kotte igen. Vi promenerade till focus för att handla lite mat. 

onsdag blev det dagis kl 10 med algot. Satt på skolan o jobbade till 12 och mötte gruppen igen. Vi diskuterade och fick fram nästan ett slutgiltigt förslag denna gång tror jag. Nu är det bara presentationsbilder, kartor, ritningar o allt det där som ska göras sista vecka innan inlämning. När vi var färdiga så slängde vi i oss lite mat o lunchtiden gick återigen åt träning.. jag och Anna (utbytesstudenten från USA) var på fysiken en liten sväng. Därefter mer jobb med skolan. Hämtade Algot vid 4. Skönt när man kan träna över lunch så man har all tid med sin familj på kvällarna =)... 

Idag var det workshop hela dagen och sedan tränade jag spinning 17.45.. det har blivit en återkommande tid varje vecka. Skönt att blanda träningsformer o spinning är faktiskt roligare än jag hade trott. Ikväll har inte hänt mycket annars. Jag ska sova nu är det tänkt. Det blev ett långt inlägg. Undrar om ni orkar läsa utan bilder, men jag sitter vid laptopen för Peo sitter vid den stat. så ni får tåla det en gång :)


Kommentarer
Mamma och Pappa säger:

Du ska veta att vi njuter av att du mår bra, du är bara helt suverän med allt du tagit dig för sen du flyttade till Göteborg. Tack för att du finns, vi älskar dig/ Mamma och Pappa

2009-03-06 | 09:32:36
Daniel säger:

Ja här händer det saker. Skönt att du mår bra. Känns som att du hinner med en massa om dagarna och det kan man ju inte alltid fatta. Själv är man hemma 18 varje kväll och efter att ha varit vaken i 13 timmar så orkar man inte så mycket. Vill gärna spendera någon timme med Wanda och sen någon timme med Victoria. Sen är klockan mycket och dax för sängen igen. Jaja, det blir nog bättre med tiden (kanske). ha det gott och hälsa sambon din.

2009-03-06 | 20:40:33
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback