färg o annat

Torsdags efter jag skrivit så åkte vi till Masthuggskyrkan för en konstruktionsföreläsning med KG (en mycket kunnig lärare i konstruktion på skolan).. Vi skulle vara där 2. Skynda skynda. Fick sedan veta att han var försenad och vi började 3 istället. Glad man är då. Vi gick runt o tog lite foto så länge. Kl 15.30 var jag tvungen att gå så kändes inte helt lönt att ha tagit sig genom halva stan för det. Iaf, hämtade Algot och väntade på Peo skulle komma hem vid 17.30. Sprang ner till fysiken o hämtade ut biljetten till Spinningpasset 17.45. Det är tight med tid ibland =) hihi.. Skönt var det iaf, med spinning igen! väl hemma igen så färgade jag mitt hår eftersom det blivit en vacker utväxt igen. Peo tänkte oxå prova på svart denna gång, så jag tog resten på honom. Men det var kass färg och inte mycket kvar så det blev bara lite flammigt hihi.


Brenda hittade barnrummet i kyrkan, det var roligt det ;D


Algot ville oxå färga håret :) hihi

I fredags tränade jag innan jag gick till skolan. Sprang 45 minuter på löparbandet bara. På eftermiddagen var det seminarie och vi skulle presentera de objekt vi studerat lite närmre, en byggnad som blivit restaurerad, rekonstruerad eller nåt liknande. Vi fick välja vad vi ville så jag kom o tänka på Kv. Erik Dahlberg i Kristianstad. Fick tag på arkitekten förra veckan så fick en hel del info. (för alla er vänner i skåneregionen så är det huset där Indiskan, exit och cubus ligger bl.a. Det Brann ju ner 2005 och byggdes på nytt med "gammaldags" fasad utåt o modernt innuti.)


huset som brann

så ser det ut idag


med denna innergård. Mysig tycker jag


I vilket fall som helst gjorde jag och Linda vad vi skulle, presenterade och var klara på 10 minuter. De andra grupperna hade inte lika bra koll, så de tog en halvtimma st, till min o Lindas stora fasa. Riktigt irriterande när folk aldrig kan göra "bara" det som är önskat av dem. Man vill ju hem en fredag eftermiddag. Inte lyssna på massa långdragna presentationer till halv 5.. pust! I vilket fall som helst blev kvällen lugn. Jag och Peo tittade på så ska det låta och så färgade jag Peo riktigt denna gång =).. nu blev det riktigt snyggt. Eftersom färgen dagen innan varit kass så färgade jag även om min hårbotten.

snyggt de blev va? men han är ganska mörk i vanliga fall, så det är inte enorm skillnad =)..måste även klippa honom. Får se om man hinner idag

Lördag. Tvättade och städade hela dagen i stort sätt. Hann med att springa 5 km rundan i stan på kvällen och därefter myste jag bara med Algot mest Peo sov på soffan. Runt 9 hade Algot somnat och jag kunde sätta mig vid symaskinen. Sydde om två tröjor. Kul fast det gick åt pipan med ena linningen. Arg var jag, som ett bi. Samt att jag lyckades få synålen att fasta i bottenplattan så att Peo fick plocka isär halva maskinen och ta ut den haha.. tur jag har honom.

Nu ska jag träna. Ovanligt va? sjätte dagen denna vecka. Men skönt är det!

Kommentarer
Carro säger:

åh va fin innergården var. den har jag faktiskt aldrig sett! kram

2009-03-01 | 18:44:46
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Träna inte för mycket bara!!



Skitsnyggt hus med den innergården!

2009-03-01 | 21:18:17
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback