helgen i skåne..

Skriver lite om min helg i skåne.. det blev inte av innan..
i lördags fick jag sovmorgon. Låg kvar till tiotiden och sedan blev det lite runt i byarna o kolla. En presentaffär precis utanför Sibbhult på väg mot Glimåkra och sedan var vi även och kollade i "tusen ting" i Broby som Emma skrivit om så många ggr i sin blogg att jag bara var tvungen att se vad det var för affär. Väldigt trevlig var den iaf =)... systemet blev det oxå, samt mataffären i sibbhult, innan hemfärd. På konsum träffade vi Angelina, Glenn o goa Alfons. Alfons var full i bus och sprang, hoppade och studsade runder som en tok. Algot var inte på alls lika bra humör. Han följde med mamma in o handla mest jag snackade med de andra. Trevligt att träffas ju. Synd att kott är sjuk så man nästan inte kunde göra några besök hos vänner denna gången. Alltid så skoj att träffa alla vänner med deras små osv.. men men.. väl hemma blev det solning och därefter gav jag och mamma oss ut på en lång runda i löparskorna. Vi skulle springa en runda som mamma o pappa sprungit massa när de var yngre o mamma visste precis hur den gick. Efter ca 6-7 km så har hon ingen aning om vart vi är haha..fortsatte på samma väg o kom tillslut ut på hjärsåsvägen. fick springa tillbaka till tågaröd o samma väg igen. denna gången rätt. kortade av slutspurten och sprang istället hem på brobyvägen. Efter vi duschat körde vi o mätte ...1 mil o 5 km :)...på 90 min.. e det konstigt man fick ont i benen? jag tänkte att jag skulle gardera mig från skador på mina tår så jag satte plåster på alla utom stortår o en lilltå eftersom dessa sällan tar stryk. Tror ni inte de gjorde det denna gång oxå då förståss! djupa blåsor efter plåstret på stortårna .. dessutom fick jag skav av mammas tröja och har ett sår på halsen eftersom det skavde hål där under den långa rundan.


snygga kläder jag fick tag på. hihi.. men det funkar ju toppen när man bara ska springa i skogarna i göinge :D


morfar klädde på Algot när han sovit och vi var ute o sprang.. Det var fin färgkombination och knapparna är jätterakt knäppta haha...



min snygging

Lördagskväll kom Lina och gjorde vid mitt hår samt vi käkade gott o hade en supertrevligt kväll.

Söndagen gick vi en lång runda och lite annat smått och gott. Det var en ganska lugn dag, men jag var väldigt trött och kände att jag behövde få sola lite och njuta av att vara ledig innan stressvecka...






Algot med sin mormor o morfar på skogspromenad.


Kommentarer
Carro säger:

Härliga bilder!! Haha, söt Algot är då...o ja, som det kan gå när karlar ska klä de små (o även sig själva ibland ;) ) KRAM!

2009-03-26 | 22:38:12
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Haha snyggaste klädkombon ;D

2009-03-27 | 02:12:21
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback