Stress stress stress

Denna vecka har varit så himla stressig. Min amerikanska vän blev smått chockad när hon såg mig i tisdags o utbrast att hon aldrig sett en svensk student så stressad förr. Jag fullkomligt skakade tror jag hihi... I vilket fall som helst. Måndagen satt vi i skolan till 20.00 för att göra klart en inlämning i housingkursen. Kom hem, tränade och jobbade sedan lite med inlämningen i conservation-kursen istället. Vid 2 blev det sängen. Presentationer hela tisdagen. Under lunchen smet jag dock iväg med Anna för att ta slutliga bilder på Masthuggskyrkan. Jag åt och pratade och tänkte samtidigt som vi sprang o tog en spårvagn, varav kommentaren jag nämnde innan. Vi var tillbaka en halvtimma sent, men jaja.. I en paus sprang jag med Maria ner till biblioteket för att hitta ett "extreme housing" projekt att skriva om till onsdagen (lite sent ute ja)... Hittade och fotade istället för att scanna in bilderna. Efter skolan var det hem o skriva o samla material från nätet. Gjorde ytterligare en presentation denna kväll alltså. Hann med en timmes träning innan jag fortsatte skriva till 2 tiden igen. Blev klar och visade sig att jag behövt göra betydligt mindre, oh well! ..


jobbar på i ritsalen

presentationer halva onsdagen då da. Sedan lunch med Peo ute på backa innan jag träffade min grupp i conservation. Därefter bar det hem och prestera för ytterligare en presentation, nu slutpresentation i den kursen (dock inte i närheten av de krav vi brukar ha, utan denna var mer för att kunna föra en disskusion typ..blev 6 A3 sidor tillslut iaf).. jag körde ett pass A-box oxå mitt i allt stress. Tur att man håller igång träningen annars hade jag nog ALDRIG pallat! .. onsdag natt gick jag o la mig halv 4. Trött som sällan förr vill jag lova. Tur att Peo har kunnat hämta Algot på dagis en del av dagarna o haft honom på kvällarna.


har somnat i en mycket udda ställning. haha


spelar mario gocart ...det är ju så roligt tycker kotte!

Skolan på torsdagen för att göra sista bilden till presentationen och sätta ihop en bra indesign fil. Skrev ut och var klara kl 13.00.. fatta, 3 TIMMAR FÖRE DEADLINE!!!!!!! det är jävligt sällsynt på arkitektur för att uttrycka det lätt. Vi var självklart de första att hänga upp vårt projekt på gården. Det var speciellt hihi.. tror i och för sig det hade något att göra med att Anna från USA och Brenda från Irland har mycket striktare "regler" på sina föredetta skolor och fick nerdragna betyg för sena inlämningar, men det kändes förbannat skönt i vilket fall som helst. När jag kom hem så slängde jag i mig mat för jag var sååååå hungrig. Därefter hade jag överskottsenergi till tusen efter att ha stressat så mycket. Jag städade hela lägenheten noggrannt och diskade. Hämtade Algot på dagis och var och handlade. När Peo kom hem så åt vi och därefter la jag mig på soffan för att slockna på stört. Vaknade först nårra timmar senare för att inse att det var försent att träna. Oh well. Behövde nog en vila ändå...

Vår grupp valde att jobba med utsidan och gjorde små "dwellings"  (ställen att sova o göra mat på, typ som ett vandrarhem ) i berget med galen utsikt över stan. Vi och nästan ALLA göteborgare enas nog om att Masthuggskyrkan ska få vara kvar som den är. Det är ett landmärke för staden och en bit historia som Göteborgare är stolta över. Den är för övrigt unik i sitt utseende och interiör. Anna gjorde vår fina försättssida här nedanför =) :



Lite presentationsbilder för vårt projekt som jag gjorde.. Ida, Peo, Tova och Carlos fick vara skalgubbar =) hihi


caféutbyggnad. Formen obestämd


Nya promenadvägar med belysning i gata och bänkar. Ska bli säkrare att röra sig här.


utsikt

Fredagen var det slutkritik med hela gruppen. De började med de som jobbat med Annedalskyrkan. Sedan var vi första med Masthuggskyrkan eftersom vi lämnat in först hihi.. Det var iaf direkt efter lunch. Gick toppen. En skön kritikdag faktiskt. Vid 3 gav jag upp och gick hem. Hämtade Algot tidigare och njöt av att äntligen kunna andas ut lite. Sprang bara 30 minuter på kvällen för jag orkade inte mer.. Fredagkvällen i soffan med sovande killar. Jag spelade mario gocart med Linus o Carro över nät. Skitkul!





vi glassar i soffan =)

Lördag var vi på stan. Handlade ny skötväska, lite smågrejor på IKEA och nya gummistövlar o inneskor till Kotten.. Det blev en heldag på stan. Jag fick springa ner till fysiken kl 17.00 och träna en timme innan de stängde.


snygga nya väskan som ska agera skötväska =)


passar perfekt till blåa vagnen oxå ju


nya inneskor till dagis eftersom Algot alltid slänger av sina strumpor och därför blir kall om fötterna.. se om detta hjälper nu då hihi


gamla gummistövlarna har redan blivit för små. Tog till ett par riktigt stora denna gång

Idag har jag tvättat och plockat upp efter sonen min konstant känns det som. Han är på gnällhumör o inte alls rolig att ha att göra med. Står här o skriker BEPPE o sliter i mig för jag ska hjälpa honom att leta efter den (nappen alltså)...har precis sprungit igen. Denna gång ute i det fina vårvädret. Gick katastrofdåligt pga mina fina blåsor på tårna samt att jag under veckan blivit sämre o sämre i magen. Den gör jätteont o blir helt uppblåst. Ajajaj.. försök springa med ballongmage så ska ni se hur ont det gör efter typ 7 km.. jag gav då upp o gick hem, arg som ett bi.. ska skärpa mig med maten denna vecka.. får bara bli saker som är snälla för min stackars mage.  
-
Jag fick stoppa mitt i inlägget för Algot ville desperat ha uppmärksamhet. Vi var o handlade och käkade och Algot har äntligen somnat.
-
Ojoj vilken vecka det varit. Nästa blir förhoppningsvis inte lika stressig






 

Kommentarer
Josefine säger:

usch vad jobbigt de låter..att du bara orkar. De hade jag aldrig gjort. Jag hade legat pall på soffan varje dag tror jag. Fräcka gummistövlar förresten. Kram kram

2009-03-16 | 13:19:56
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Carro säger:

Shit vilken vecka du haft, jag hade inte orkat hälften! :) Men du verkar tycka det är rätt kul faktiskt ;) Fina bilder på vad du gjort i skolan! Och va kul det är o spela mario cart med er :-D Kommer du till helgen? Kram

2009-03-16 | 17:12:03
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback