Det är vår här i Skåne

Idag har det varit så ljuvligt väder. Solen framme, varmt och skönt. Men vi börjar med igår. Åkte 6.27 med tåget till skåne. Gick alltså upp runt 4.45, trött som jag vet inte vad. På tåget vägrade Algot sova, och ens att sitta stilla. Lekte med alla som han kunde få kontakt med antingen genom att prata, peta på eller tillslut kalla på. Han lekte tittut, sprang i korridoren (efter att jag försökt 1,5 timme att hålla honom på sin plats med resultatet att han var förbannad på mig, gav jag liksom upp), drack bubbelvatten, läste alla cupé tidningar han fick tag på, försökte skrämma tjejen i sätet bak oss samt försökte ta hennes kaffe och stod sen även och kallade på alla bilar o annat grej han kunde se genom fönstret...mamma hämtade oss i H och vi käkade frukost på hennes jobb innan jag o Algot åkte hem till Sibbhult. Efter lunch försökte jag få honom att sova, men han hade ju sovit i bilen. tillslut stängde jag in oss på mitt gamla rum så han inte skulle smita o så somnade jag direkt. Algot sprang runt mig ett tag tror jag. Kom pappa hem vid 2 o jag tänkte vad gött att han kan ta kotten. Tittar runt mig, så ligger Algot bredvid mitt huvud och stensover hihi... På eftermiddagen körde vi alla 4 in till stan för att hämta Tova på dagis, handla o sen hem till syster min. Lina kom inte förrän 7 så då var maten färdig. Farmor kom osså för Lina hade klippt henne sist på dagen o farmor har inte träffat oss sen april förra året ungefär.. hon tyckte det var häftigt att Algot kunde gå nu :).....


mormor köpte kinderägg till sina barnbarn så Algot fick smaka för första gången. Han åt en liten bit på toppen bara, men tyckte nog det smakade helt ok :)


rolig leksak?


farmor, mamma o Tova fixar i köket


syster yster o kotten

idag vaknade Algot 6.40. Efter vi ätit frukost blev det ner till min mormor o morfar. Vi busade, var ute i fina vårvädret, pratade o fikade. Handlade o käkade lite lunch osså innan jag o kott körde till Broby vid 1



vårblommor!!!!



ute/på väg ut hos mormor o morfar


.. Lämnade hes och förkyld Algot till sin farmor o farfar och körde sedan till Linus, Carro o liten Leon! åååhh vad underbart söt han är, o så liten..  Han fick filt, nalle o lite kläder av oss (bild på carros blogg för nyfikna). Har ju inte hunnit träffa dem innan o han är redan 6 veckor. Galet vad tiden gått fort. I vilket fall som helst så var det en jättetrevlig eftermiddag. Fick pannkakor och så spelade vi Guitar hero (som inte gick som jag ville alls idag) och lite gocart. Jag snodde åt mig alla chanser att hålla sötisen hihi.. han skrattade åt mig. Tror han undrade vad det var för tok som kommit dit :D.. hoppas vi kan ses allihop i påsk iaf. Det ska inte bara passa med att man är hemma, man måste ju vara frisk oxå. inte vill man smitta en sån liten ju! ...

aja.. nu har jag tjabbat på länge nog. efter 4 timmar hämtade jag Kott som fortfarande inte sovit. Han hade varit ute samt lekt med sina kusiner som varit på besök. Somnade 10 min i bilen på väg hem. Sedan var det fart igen. Tittade på Så ska det låta. Sen gick mamma upp med honom i sängen och han somnade på mindre än 10 sekunder.


hihi vilken underbar min :)


fina



Linus spelar guitar hero


Leon sover gott :)



 

Kommentarer
Carro säger:

Tack för idag! Var jättetrevligt att du kom :) O tack för presenterna! KRAM

2009-03-21 | 01:01:18
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Emma säger:

välkommen till skåneland!

2009-03-21 | 08:00:07
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Sandrah säger:

så söt han är då

2009-03-21 | 11:01:35
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Daniel säger:

Här händer det grejjor. Skitlånga inlägg, svårt att läsa lite diskret på jobbet ;)

2009-03-23 | 09:09:48
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback