Sommar, sol o bad

Hela veckan förra veckan bjöd på helt fantastiskt väder. Jag har njutit så mycket det bara gått. Måndagen efter koncerten lämnade jag som vanligt Algot på dagis på morgonen trots att det var väääldigt segt att komma ur sängen. Annars har vi mest varit hemma. Algot har badat i balja på terassen under parasoll och jag har legat bredvid o glassat i solen. Vi har varit ute på lekplatser och lekt lite, men ofta har det varit alldeles för varmt. Även träningen har tagit lite stryk (bara sprungit en gång igår..5km utan vatten och det var inte så smart i värmen), men promenader har jag iaf hunnit med. Annars är det väl mest att man väntar ut Peos semester nu. Jag städar o plockar och önskar att värmen består, även om det är helt makalöst varmt i vår lägenhet. 56 grader visade termometern en dag.




Här är det bäst att vara när det är så varmt tycker Algot

Det blev inget Metaltown för mig. Kände att efter jag ändå fick AC DC biljetten så kanske det blev för mycket pengar att lägga 900 på detta. Det var vääääldigt motigt att ta det beslutet, men o andra sidan är det en hel veckas campingavgift typ och ibland får man prioritera :).. det ska bli så fantastiskt roligt att komma iväg tillsammans.

Satt iaf hemma o kollade på semifinalen i fredags mellan Sverige o England.. var makalöst spännande, men tråkigt slut.. buhuuuuu... vi var samtidigt barnvakter till Sam eftersom jag ändå inte skulle iväg. Sofie och Marcus var på bio. Det gick himla bra trots de busade som vildar. Det såg ut som ett bombnedslag i lägenheten sedan. Ungarna badade hur länge som helst ute på terassen och vi käkade korv me bröd.. ungarna käkade 4 korvar var haha.. gott gott med korv ju.



Sam o Algot tyckte det var jätteskoj att bada :)



I lördags var vi på stranden, vid härlanda tjärn. PM, Camilla och Leo var med oss. Vi solade och badade och disskuterade kommande semester. Vi ska ju dela husvagn en vecka.. i Karlshamn om de e fint väder där..! vi ser så mycket fram emot det.. ska bli så förbannat kul!!!

Peo lär sig aldrig att man ska smörja in sig första dan på stranden..speciellt när man e så vit som han.. det blev rejält rött o blåsor i år igen.. ajajaj


idag har jag varit i Askim med Maria o Algot. Vi skulle till öarna, men eftersom Algot skulle till dagis en stund och vi inte planerat det innan o inte hade nån fika så skulle det bli för sent att åka ut.. så vid 12 hade vi packat klart, jag hämtade Algot o så åkte vi till det närmsta vi kunde komma på. Stannade till 4.. sol o bad på härlig sandstrand.. ahhhh vad gött!! Algot älskar att bada, vägrade gå upp trots han skakade tänder tillslut. Han sov inte en blund på hela dan, så när vi åkte hem fick jag hålla honom vaken. Det gick ända tills det var 5 min kvar. då gick det inte heller att väcka honom, så jag gav upp. Han sov två timmar o var sedan uppe till nästan 11 såklart.. puh! Nu har vi iaf inhandlat fika inför morgondagen. Tidigt åker vi till öarna med Maria.. får se vilken vi väljer :)





Askim




härligt med bad.. Maria o Kotte skvätter med vatten :)

Kommentarer
daniel säger:

ser härligt ut med vatten så på balkongen ;) Peos bränna ser nästan lika dan ut som min. Varför smörja sig? Har jag inte förstått ;)

2009-06-30 | 11:59:57
mle säger:

Vilka underbara sommarbilder!! Trevlig dag-E

2009-06-30 | 12:23:56
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com
mio säger:

Vilka härliga bilder! Fin kräfta du har..jag känner en annan :0) Det har varit sjukt varmt här hela dagen så nu när molnen hopar sig är det nästan välkommet. Men visst är det härligt med sommar!

2009-06-30 | 18:23:55
Bloggadress: http://mmio.blogg.se/
Emma säger:

gott med sommar!!!

2009-06-30 | 18:24:06
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

Ser härligt ut på bilderna. 56 grader låter däremot fruktansvärt jobbigt! Tyckte det var jobbigt igårnär vi hade 29,7 här inne!



Hoppas ni får en trevlig campingvecka i Karlshamn! Kram

2009-06-30 | 22:52:09
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Härliga bilder, men fy fan alltså.. 56 grader. Jag tycker det är potthett här och det kanske bara är närmare 30.

2009-07-01 | 09:26:15
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Ida säger:

Vad mysigt med bad på balkongen! vad söta dom är! Åååå stranden! jag saknar verkligen stranden här i värmen i Madrid... man får nöja sig med poolen hehe.

2009-07-07 | 05:15:03
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback