sommardagar me skoj o fint väder

måndag och tisdag morgon har Algot varit på dagis som bestämt. Han ska ju vara där för att inte glömma och det är ju bra så att han kan få leka av sig lite oxå samtidigt :). Under tiden har jag bägge dagar passat på att träna. 30 min löpning, 10 min på crosstrainer och typ 30 min gym.. väldigt skönt, men efter 4 dagars träning hade jag lite träningsvärk faktiskt, puh!
Nåväl tisdag eftermiddag mötte vi upp med PM och Leo lite efter 1 i slottskogen. Vi gick och kollade på djuren och var o klappade getterna o grisarna såklart. Algot var dålig i magen så fick byta blöja typ 3 ggr, men det var ändå en väldigt trevlig eftermiddag och killarna lekte bra tillsammans. Vi satt och fikade i en flugsvärm haha och några danska ungdomar fick för sig att spela fotbollsmatch precis där vi satt så tillslut gav vi upp och gick hem runt 4. 




rolig get, klättrade på staketet





Onsdag hann vi bara vakna innan PM ringde igen hihi.. Han hoppades att han skulle väcka mig, men det roliga missade han :P....iaf så bestämde vi 10.30 på trädgårdsföreningen. Idag var jag faktiskt i tid, yes!.. jag brukar faktiskt oftast komma i god tid till det mesta, men har lyckats två ggr att komma ganska mycket försent pga Algot-omständigheter här hemma. Typ att han igår hade bajjat ner sig ända ner till hälarna när han kom från dagis och jag var tvungen att duscha honom och hitta nya kläder och massa sånt, innan jag kunde åka.. inte alltid så lätt att vara planerande när man har barn :)... i vilket fall som helst så gick vi runt till halv tolv. Då kom Cecilia (en arbetskamrat till Peo och PM) med sin Anton och vi gick alla 6 o käkade lunch på caféet där inne i parken. Cafépersonalen spillde kaffe över halva mig och därför fick jag även en stor god kaka till efterrätt som jag och Cicilia delade haha..mums!.. sen busade ungarna på lekplatsen och fikade frukt i gräset. Vid halv 3 var våra små tokar totalt utmattade så vi begav oss in mot stan. Jag och PM gick en runda runt heden innan vi skiljdes åt för hemfärd. Ännu en härlig dag till ända.




här käkade vi lunch




gullungarna kör motorcykel :)





Algot lär Anton att hälla grus på rutschkanan.. bara massa bus hela tiden


åka höga rutschkanan


Jag skulle egentligen till Emelies examenpresentation idag vid 2, men den blev framskjuten till augusti så dagis fick avbokas i eftermiddags. Algot sov till kl 5 efter den händelserika busfyllda dagen utan middagsvila. Han har för övrigt varit jättedålig i magen idag osså. Undrar varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback