helg o värme

i fredags tog jag mig till stan, döförkyld gick jag o letade kläder inför kvällen. Passade på att luncha med Peo oxå. Innan Peo kom hem så hann vi inte göra så mycket mer. Vid 8 kom Anna till oss. Algot sov då redan och Peo åkte till focus för att handla. Jag och A förfestade iaf till typ halv 12 och stack sedan till stan. Blev kvar på Lounge hela kvällen, var hemma först runt 4. Jisses vad skoj vi hade! dansade, drack lite goda drinkar och snackade :).. en underbar kväll med en underbar vän!! det bestämdes att det måste göras igen.. tyvärr strejkade min kamera under kvällen, eller jag?! så bilderna blev katastrofalt dåliga och jag har inte hunnit få Annas än, men ni kan få nårra halvbra












Lördags sov jag lite längre än vanligt - med det menas runt 9 när man har barn. Efter alvedon och ett ton vatten så var jag faktiskt helt pigg igen, förutom förkylningen som fortfarande satt som berget. Det var ju sedan IFKs sista match innan sommaruppehåll, så jag, Peo och Algot pallrade oss iväg i supervärmen och köpte oss galet massa dricka. Algot tömde en 50cl bubbelvatten under matchen :).. strålande avslutning blev det, mot bottenlaget Brommapojkarna. Första halvlek gick det riktigt segt, men efter 1-0 så släppte allt och målen 2-4 kom under ett par minuter.. heeeelt galet..4-0... bara stod o vrålade tillslut haha.. Wernblooms sista match i blåvita tröjan för denna gång, så skönt för honom att få göra ett mål. Trots det var lördag kl 4 och galet väder, så var dessvärre inte arenan så full som man kanske kunde önska (lite över 10 000) men det var bra drag ändå :) och Wernbloom fick enormt med hyllningar både under och efter match..  härligt!.. Det var meningen vi skulle fira vår 9 års dag lite sent o gå o äta, men Algot var inte alls kry, fick enorma utslag över hela nacke o rygg, samt drack ju som en tok.. så det fick bli hem o smörja med kortison samt ge allergihämmande medicin.. han har nog reagerat på även denna penicillinkur. stackaren..








söndag var det babysim och därefter åkte vi hem o packade picknick korg och köpte boll till Algot. Begav oss för att ha en skön eftermiddag i slottskogen vid 2, så vi kunde fira 9års dagen och morsdag..Det var ju så underbart väder även denna dag.. men inte heller denna gången skulle det funka. Det krånglade med datorerna på siba och butikerna stod utan betalkassor typ.. så det var bara för Peo (som självklart hade jouren just denna vecka) att åka in o försöka fixa.. Vi följde med i tron om att det skulle gå fort. Det gjorde det inte.. Jag och Algot hade en  picknick på golvet när han blev hungrig och försökte roa oss så gott det gick. skulle ju åka så fort han blev klar.. Peo råkade för övrigt i allt sitt springande, sparka mig på tån och naglen som satt där, var död sedan varvet och därför hängde tydligen utan nagelband lite halvtaskigt.. detta ledde till att den ställde sig rakt upp och bara satt fast i en liten liten hudflik.. fick dra bort alltihop -- skööööönt! (AJ)...
I vilket fall som helst så gav vi upp runt 6, jag o Kotte.. Då hade Jocke oxå varit där ett tag o hjälpt till. Jag gav algot mat o somnade honom innan Peo slutligen kom in genom dörren vid 8.. jobbig söndag.

Kollade förresten mailen mest jag väntade på Siba. Jag hade inte kollat den på typ 2 veckor eftersom jag haft sånt jobb med projektet och lagt det mesta åt sidan sålänge ändå, dvs även lägenhetssök.. trodde jag.. nu var det så att en lägenhet hade jag tydligen ändå sökt den 15e maj.. o det visade sig att vi fått ett erbjudande på denna.. inte vad som helst, utan en 3a på 90kvm i MAJORNA! ..för lika mycket hyra som vi betalar för denna.. den var dessutom nyrenoverad, kaklat badrum och trägolv i alla rum.. o visningen för denna lägenhet var den 18e maj.. om man fortfarande var intresserad skulle man absolut senast anmäla detta den 22e.. när jag läst såhär lång så var jag inte långt från tårar vill jag lova!! den hade alltså redan gått till en annan, för en vecka sedan.. inte en chans i helvetet att man skulle få den nu.. men allvarligt.. en sån lägenhet är ju för bra för att vara sant.. en sån söker man inte för man tror man ska få den, man gör det i förbifarten för det är lite skoj.. brukar ju vara över 2000 intresseanmälningar.. HUR FAN DUM FÅR MAN VARA!???????????????? jag är arg, ledsen och så jäkla besviken på mig själv och ångesten sitter fortfarande som en stor boll i magen, tär på mig och gör mig än mer förbannad!



Idag var jag o lunchade med Emelie, som var på besök från Sthlm, samt ett helt gäng andra vänner från Arkitektur.. trevligt var det iaf. satt ute i solen länge. Jag slängde förmodligen min nyckel i papperskorgen när jag skulle hem dock.. och när jag tömde min väska för att leta efter den, så märkte jag att mitt vatten hade tömts ut i väskan än en gång och dränkt min telefon.. den funkade dock ändå som tur var.. för jag fick ju ringa Peo så jag kunde åka ut o hämta hans nyckel för att komma in hemma. Jag fick dessutom dra med mig allt skolmaterial, (stora kartonger och 2 st A0 er med presentation)  eftersom jag just hämtat det från skolan.. oh well. Jag och Algot spelade fotboll i loftgången tills Peo kom hem. Nu ska jag ta o lugna mig två hekto.. inte klokt att man kan vara så förbannat virrig alltså!! men jaja.. hade iaf tur med vädret!!

nu vill jag bli frisk så jag kan träna.. detta är tortyr!!

Kommentarer
Carro säger:

Fy vilken otur med lägenheten! Så tråkigt!! Hoppas ni hittar en annan snart. Kram



och du, glöm inte kolla mailen!

2009-06-01 | 22:45:02
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
daniel säger:

som vanligt är det långa romaner i denna blogg... kul att det händer saker men det är svårare att läsa lite halvdiskret på jobbet ;)



Synd med lägenheten. Får hoppas att det kommer en likadan chans till inom kort..



Ha det bra och hälsa familjen!

2009-06-02 | 10:42:53
Sandrah säger:

Fy tusan vilken otur med lägenheten alltså :/

2009-06-05 | 09:26:34
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback