Tivolirock

när vi var i Karlshamn höll Kristianstadsdagarna på för fullt. När vi bestämt att vi skulle hem redan i fredags från campingen så pratade jag lite med mamma. Hon sa att syrran kanske skulle på tivolirock dagen därpå så jag ringde Lina direkt och vi bestämde att om hon köpte biljett skulle hon göra det till mig osså. Det skulle ju regna så vi var inte säkra på att vi ville. Iaf så ringde hon inte förrän jag, Peo, Algot, Eva o Johan gjort oss redo att åka till Degerberga marknad vid 2 på lördagen o sa att de nog ändå skulle dit en sväng men vi skulle köpa biljett vid ingången.. alltså 1 timme efter tivolirock startat.. vi skulle precis köra så jag sprang bara in igen o hämtade kläder o sedan skjutsade de mig till stan eftersom det låg på vägen.. de andra fortsatte till marknaden..

kom in till Lina o där var ju folk högt o lågt.. o där var högst 2 pers jag träffat tidigare haha :).. hennes inneboende hade ju förfest osså o de satt o spelade gitarr o sjöng o hade full håll igång redan.. ställde mig iaf o sminka mig mest lina åt o därefter var det party som gällde.
 

skönsång



skål Thomas


Jonas, Lina o Thomas blev stoppade av en möhippa på vägen :)..

Vi förfestade till ca halv 5.. hann precis in i parken o trycka oss fram i folkhavet framför scenen innan dead by april började spela.. OM MY GOD vad bra dom e.. jag hade tjatat för att få med mig gänget i tid för att hinna se dem o jag lyckades.. så himla nöjd. jag o Lina stod på andra raden så vi såg ju gudomligt bra osså..spelningen blev inte alls sämre av att sångaren Jimmie såg att jag filmade en låt o kollade in i kameran o gjorde hårdrocksgest!.... kul dessutom att en av killarna faktiskt kommer från dessa trakter. Han pratade om när han var på sin studentfest här i tivoliparken i K-stad :) hihi..kom dock inte ihåg vem det var haha.. Johan kanske?


sisters





sedan blev det sittläge vid en annan scen där vi lyssnade o tjabbade med ett stort gäng göingebor o gamla vänner o bekanta.. alltid lika kul att träffa folk o prata minnen haha.. få reda på vad alla gör nu o sådär.. märkte att en av mina gamla grannar (en kille som e några år äldre än mig) oxå bor i centrala Göteborg o pluggar.. haha.. så liten världen kan vara ibland :)







Linnea o Lina


Mac smakar min suspekta cider :)


Skål..med något godare öl istället =)


neighbourgirls, ellerhur Emmy?


partyhög :) haha.. Lasse, Filip, Emmy, Lina o jag.. o kanske nån under? :D


moviestars? :D




Daniel o Em


mkt glatt folk på festival...

Det blev mååånga band o massa skratt o prat o fler personer att prata med under kvällen.. bland de absolut bästa uppträdanden utöver Dead by april var nog Bullet och självklart The Sounds.. Lillasyster och Bob hund fanns osså med på listan av kända band denna kväll..


Bob hund


Lina, Fredde o Mia






Bullet tackar för sig


OH YEAH! Jonas in partymode


Bra festival på det sättet att man kan komma jättenära scen om man vill.. när The sounds kom igång så orkade vi dock inte bråka med folk långt fram så vi nöjde oss med att dansa o sjunga så högt vi kunde till låtarna längre bak, därför blev det inga bra foton heller... kl var nu runt 1, men vilket ös! underbart bra är de ju oxå

Lillasyster tog jag inga foton på.. jag o Lina stod o sjöng "lok står när de andra faller" mellan varje låt de sjöng.. allt vad vi orkade.. nårra runt oss skrattade o diggade med lite.. tror ni vi blev glada när de sen kom ut på scen igen efter sin sista låt o bytte tröjor till "LOK".. de drog igång den låten o vi bara skrek :D haha.. mina idoler som tonåring.. vilka minnen :)..självklart tog jag fram kameran o spelade in, men man hör mest mig o Lina haha..

Vi stannade i parken till 2 och då hittade vi varken Fredde, Mia, Emmy, Mac, Lasse, Thomas, Håkan eller hans tjej..o ja, ingen av de andra heller.. så vi tre som var kvar, jag, Lina o Jonas gick in en liten runda på stora torg innan det blev hem till Lina o Jonas.. Jag var så trött i benen... ja trött överlag faktiskt.. så efter snackat en stund med de andra två så slocknade jag som ett ljus i Tovas efter underbar eftermiddag o kväll :)

o ja just det.. det blev strålande sol o inte en droppe på hela kvällen!!! 





 

Kommentarer
daniel säger:

Ja det blev uppehåll denna dagen. Skönt. Jo visst var det en den sköna band i år, typ Dead by April, A Camp och The Sounds. Ni verkade ju ha trevligt och det är ju oxå bra ;)

2009-07-16 | 07:42:57
Sandrah säger:

Åå va kul du verkar ha :D

2009-07-16 | 21:32:52
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Emma säger:

Ser skojigt ut!!!

2009-07-16 | 21:36:50
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Ida säger:

Vad skoj! Jag önskar jag också var med! Vill ju också ut o röja med mina systrar! :O) hihi ni verkar ha haft väldigt roligt iaf!!! Kramiz

2009-07-20 | 17:34:24
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback