Gnäll

Igår åkte vi då tåg till Hässleholm 17.27. Första timmen skrek Algot o var på så kasst humör att jag visste inte vart jag skulle ta vägen tillslut. Mitt huvud o kropp var så trött så ville bara vila, helst sova. Hade varit en lång dag redan ju, samt att jag inte fått sova normalt på flera nätter. Tåget var dessutom fullt och Algot ville springa omkring, vilket han ju inte kunde eftersom han trillar om tåget kränger. Så det var till att försöka underhålla honom konstant med nya saker.. inte så lätt vill jag lova. Vid halv 8 så la jag honom i famnen och höll nästintill fast honom så att han inte skulle kunna resa sig ,med snuttefilten tätt intill. Detta för att han var så trött att ögonlocken nuddade tårna o han tvunget hellre ska vara på superdåligt humör o vaken bara för att hänga med på vad som händer. Han kämpade emot blandat med att han accepterade sin trötthet, men jag gav mig iaf inte. Gungade, sjöng o hyschade... Tänkte att jag skiter i vad folk runt omkring mig tycker om att ha en skrikande unge i närheten. Min envishet gav resultat efter typ 5 minuters gallskrik i skift med att blunda o ge in för sömnen för att återigen göra allt för att trotsa tröttheten, så somnade Algot helt utslagen hos  mig. Jag satte på mig mp3spelaren och vilade sista timmen, med min mysgosse i famnen. Bytte tåg i Hässleholm och åkte ytterligare 20 minuter till Kristianstad. En lika jobbig resa som första timmen, eftersom Algot vaknade när vi bytte och var nu tröttare och hängigare än innan.. bläää. Mamma mötte iaf oss på stationen och vi åkte för att äta hos Lina och Tova. Trevligt. Väl hemma i Sibbhult somnade jag sedan i solariet medans mamma somnade Algot.

Inatt har Algot vaknat massa igen. Jag var som en zombie. Det börjar ta ut sin rätt på både mig och Kott, den här förkylningen. Hoppas det snart är bättre. Idag ska vi på föreläsning och det ska fixas en hel del innan. Ska packa lite smått till Algot så han kan vara hos farmor o farfar hela dagen. Först ska jag sola om jag kan få pappa att passa kott en stund. Han jobbar kväll så han är hemma nu fram till middag typ =)..


Kommentarer
Sandrah säger:

Usch man ska åka sån där lekvagn när man har barn med, men det finns ju inte överallt!

2009-01-29 | 10:15:02
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback