Kursstart

Idag har jag inte så mycket att berätta. Det var första "riktiga" skoldagen eftersom vår kurs "Architectural Conservation and Transformation" började.. Det var betydligt fler än vad som först registrerat sig tydligen (13 registrerade och jag tror där kan varit 40 pers idag haha). Vi fick därför byta rum efter en stund, eftersom vi inte fick plats.
I vilket fall som helst började vi 9.15. Tänkte att det var lugnt att lämna Algot vid kvart i 9 då och sedan gå till skolan.. men vi kom inte iväg förrän 5 i .. så jag sprang till dagis, drog av honom kläderna i hast och Algot tittade inte ens tillbaka på mig när han försökte springa direkt in o leka..Jag tog dock tag i honom och sa hejdå, vill ju ha en liten vink åtminstonde, innan man går. Det fick jag... och ett leende osså :)... Jag gick därefter i raketfart och hann precis =)..Föreläsningarna hålls på engelska eftersom säkert 40% av klassen är utbytesstudenter, från bla, Kina, Frankrike, Tyskland, Holland, USA och Spanien. Läraren var dock inte sådär jättebra på det och läste lite innantill, så ganska trist att sitta två timmar o lyssna på. Den andra föreläsaren var norsk och hade en jättehärlig brytning när hon pratade engelska hihi.. bra första dag ändå. Får se vad jag gett mig in på. 

Vid lunch var vi klara och jag promenerade hem i snöslasket. Hann städa, diska och äta innan jag hämtade Algot kl 2. Vi myste mest i soffan eftersom han var trött efter dagen. Sedan var jag tvungen att hitta på något för att inte somna. Jag har ju sovit så förbaskat dåligt på senaste tiden så jag har somnat på dagarna istället - därför inte kunnat sova natten därpå heller... en ond cirkel det där. Har blivit ca 3-4 timmar per natt senaste veckorna iaf. Jättejobbigt att ligga o titta i taket i flera timmar och bli mer och mer stressad för att man snart måste upp. '

Tog iaf Algot i vagnen och gick på långpromenad - var det tänkt... När jag gått typ 10 minuter började det regna/snöa/regna o regna lite till. Det var pissväder alltså. Jag satte på Algots snygga regnskydd på vagnen o han satt så bra där inne, somnade nästan direkt efter. Jag gick till affären nere i stan och köpte välling till Kott, sedan hem igen. Tog väl en timme allt som allt. Skönt iaf.

Nu längtar jag efter sängen :).. hoppas på sömn o sedan på något roligare föreläsningar imorgon..Algot får första heldagen på dagis, 9-16..


trött =)


oxå trött :)



Kommentarer
Carro säger:

Hoppas det blir roligt i skolan framöver! Tur det är lätt att lämna Algot på dagis, annars hade du nog inte hunnit i tid ;) kram

2009-01-20 | 23:51:46
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Vickan säger:

Vad du hinner med mycket om dagarna, riktigt effektiv. Så skönt att det går så bra att lämna Algot på förskolan, det underlättar ju för en själv med. Inte lätt att gå då barnet står och gråter och skriker mamma, mamma. Men de dagarna kommer nog någon gång för alla är jag rädd. Kommer det bli mycket heldagar för Algot på förskolan eller har du någorlunda hyfsat schema? Vi ska skola in Wanda i augusti och då ska Daniel ta en pappadag i veckan. Känns rätt skönt för jag har lite ångest att behöva lämna 8 timmar om dagen.

Kram på er

2009-01-21 | 19:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback