Overall mm

Det snöade igårnatt igen. Massa snö på morgonen som töade bort under dagen tyvärr. Det blev slask och blött o trist.

Algots matvägran börjar bli lite av en kamp.. han åt tre flaskor majsvälling (vilket vi skaffat häromdagen för att han skulle få nåt milt för magen) och ca 10 mackaroner igår. Vid lunch hade jag gjort ris och korvgryta och han vägrade verkligen stoppa det i munnen. Vi satt kvar för jag tänkte att han fick minsann äta lite innan han skulle ner o leka igen. Det hela slutade med att han tryckte fingrarna i halsen och spydde över bordet... Jag fick såklart in på toa o tvätta honom.. kommer ut till bordet och han gör samma sak igen. Efter att försökt även med välling fick jag lägga honom utan mat.

Satt på morgonen och letade lite kläder till Algot inför dagis. Han måste ju ha regnkläder och en overall skulle ju inte vara helt fel heller. Vi begav oss till stan på eftermiddagen för jag tänkte att det var lättare att kolla live, när det gäller storlekar o så. Hittade en everest-overall på stadium och ett Didriksons-regnställ på intersport tillslut iaf. Väldigt nöjd med inköpen =).. Känns bra att han är helt utrustad nu, o det verkar vara bra kvalitet på grejorna. (dessutom hade de 20% på hela sortimentet på intersport för det var ombyggnadsrea, yay!)


Snyggt med grönt, och han kommer iaf synas :)


storlek 90 blev det, så han kan ha det ett bra tag =). Det är muddar i ben o armar så att det sitter uppe bra ändå



Inte så bred i midjan, perfekt för min lille knatte!


sötis

Har förresten helt vänt på dygnet, min son. Han vaknade 1 inatt och skulle bestämt upp o leka. Jag fick sitta uppe o titta på film o greja till ca 3.30 innan han var något trött igen och vi kunde sova. Vaknade därför inte förrän 10 idag.. o nu, NU äter han! en hel portion gröt och en portion yoggi direkt efter till frukost, det ni! hoppas hoppas det har vänt nu då!


Kommentarer
Sandrah säger:

Skönt att det vänder!! Här har Devin också ätit okej idag :)

2009-01-09 | 13:30:19
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Carro säger:

Va söt han var i overallen :) Hoppas han börjar äta ordentligt nu då!



Vilken version vi spelade...hmm...world tour :) (är det en version?!) Haha, jag är inte så hemma på det dära! Kram

2009-01-09 | 13:57:33
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Camilla säger:

Härligt att han äter igen!!!

Jättesnygga, både overall o regnställ!! Gillar verkligen färgen å regnstället!!

Åhh så spännande med dagis snart!!!



Ska bli kul att träffas imorgon, nu kan ju killarna jaga varandra :-))

Kram

2009-01-09 | 22:43:37
Josefine säger:

Vilket fräckt regnställ, han kommer garanterat att synas hihi. Hoppas att de vänder så han börjar äta igen. Håller tummarna. Kram kram

2009-01-10 | 10:17:12
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback