Min nya bästis

Jag tror faktiskt dagis är min nya bästa vän. Algot somnade kl 19.00. Det är väldigt väldigt ovanligt här hemma. I nästan en månad nu så har han varit uppe hur länge som helst på kvällarna och istället sovit till typ 10 på morgonen, men nu är han för trött för att kämpa emot. Det är ju så fantastiskt skönt att få sitta ner i soffan och bara njuta av tystnaden när han lagt sig. Få vila efter dagens alla upptåg med honom..Man orkar ju göra mer med honom om man får vila upp sig mellan allt bus :)... vi har knappt ens hunnit få sitta själva innan vi skullat gå och lägga oss på senaste tiden ju. Peo brukar tillochmed somna ganska långt före sin son =)...  Peo är förövrigt iväg på hockey med arbetskamraterna ikväll. Hoppas han har det trevligt och att Frölunda vinner såklart =)..

Förresten så måste jag bara påpeka min nervositet inför att börja plugga igen. Jag vill ju göra bra ifrån mig och jag känner att jag skulle behövt lite praktik för att utvecklas innan jag gick vidare. Nu blir det inte så, och jag kan tänka att det är egentligen väldigt bra att ha praktiken precis innan man gör examensarbetet oxå, för så har många av mina vänner gjort och därefter fått stanna kvar på stället med en fast tjänst. Men hur ska jag lyckas uppnå mina egna förväntningar av mig själv? för det är alltid de som är värst. Det är svårt. Jag försöker tänka att jag kommer fixa inlämningarna, men jag vet oxå hur förbannat krävande det är den sista veckan när man sitter där utan sömn. Man tänker alltid att man ska ge allt "nästa gång" .. Nu har man dessutom en liten kotte som ska tas omhand o som man vill umgås med och ge sin tid åt. inte kan man sitta genom hela nätterna innan inlämning då. Jag hoppas bara att jag och Peo ska lyckas lösa det på ett effektivt sätt. För nu vill jag inte längre bara göra det för att få det gjort (som jag gjort på nästan alla projekt de första tre åren eftersom jag mådde så dåligt). Nu vill jag göra bra ifrån mig så jag själv är nöjd med det jag gjort. Vara så bra som det bara går, jag vet jag kan om jag lägger ner mycket arbete.
Jag vill bara vara nöjd med mig själv o mina prestationer.. varför ska det vara så svårt?

Kommentarer
åsa säger:

Hanna-Panna, vad du oroar dig! Det kommer att gå fint, du måste nog planera din tid noggrannare än förut förstås, men du mår ju också bättre nu och har ett rikare liv än du hade innan. Färskast i minnet ligger ju tråkiga trean, men jag tror att du kommer märka att det är annorlunda i fyran. Jag upplever inte hetsen och pressen lika illa nu med alla utbytesstudenter. Mer relaxat alltså! Tips, prata o ta kontakt med utbytesstudenterna! det lönar sig, och är kul!

2009-01-13 | 22:45:02
Anonym säger:

Hej Hanna! jag vet att du kommer att klara dig jättebra. Du är duktig och jag tror att du är en person som verkligen klarar av saker och ting bara du har bestämt dig för det. Ett tips som jag kan ge dig är att ta vara på tiden som du har just för studier. om man ska sitta hemma och plugga är det lätt att man får för sig en massa annat. Tex att man plötsigt måste dammsuga med en gång. Allt för att komma från böckerna..... Men det är bättre att låta dammråttorna ligga där de är och ta dem sen. Av egen erfarenhet vet jag att det dåliga samvetet ständigt gnager för att man känner att man inte har tillräckligt med tid för barnen på eftermiddag/kväll. jag bestämde mig för att försöka att ta tiden med barnen och tog tag i böckerna när de gått och lagt sig. ibland går det inte men man får försöka att göra det bästa av situationen och hjälpas åt. Peo får ställa upp. När någon studerar blir hela familjen drabbad men man får ta det den tiden det pågår. Och man vet ju att det finns ett slut på det.

oroa dig inte Hanna! Ta det lugnt och gör ditt allra bästa så kommer det att gå super.



PS. det är jätteroligt att kika in på din blogg. Det är så roligt att se alla bilder på söta Algot och på er med förstås. Du har blivit så smal och snygg! jag har inte haft tiden innan att sitta läsa här, men nu har jag varit ledig några dagar och kollar varje dag om det har kommit något nytt. Sköt om er och ge en stor kram till Algot från Faster.

2009-01-14 | 09:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback