Ensam på dagis

Idag lämnade jag Algot på dagis kl 9 och satte mig i personalrummet en timma för att läsa tidningen och ta det lugnt medans kotten busade på för fullt inne på avdelningen. Kl 10 kom Algot och fröken och hämtade mig. Det hade gått hur bra som helst. Han reagerade varken när jag gick eller nån gång under tiden. Han hade bara sprungit och busat, hittat en leksakstelefon som han pratat i. De hade haft samling och han hade ätit äppel och sjungit högst när de gjorde lekar, samt dansat och klappat händer hihi..
 När jag kom tillbaka var det bara 4 st inne. De brukar turas om att vara inne ett par st när resten är ute, för att de barnen som är inne ska få det lite mer stillsamt och leka precis som de vill... Algot byggde järnväg och målade med kritor och sprang rundor med en barnvagn. Han har redan hittat en kompis som han är lite mer med än de andra. Annars är han gärna oxå för sig själv. Han är självsäker och sitter lika gärna o leker tyst för sig själv som att springa o busa med de andra. När de äldre barnen knuffar honom så uteblir reaktion helt.. han bara reser sig upp igen och leker vidare.
En av fröknarna sa att han har så härlig personlighet, han bara "är" och han är oftast så tokglad och på gott humör utan att bry sig så mycket om omgivningen. Han passar in vart han än kommer. dessutom pratar han enormt mycket.. han är i princip aldrig tyst :) Charmknutte! .. Vi gick kl 11 igen. Imorrn ska han få äta middag där oxå. Kommer nog gå super. Då lämnar jag honom kanske 2 timmar istället, och går hem sålänge. Kommer nog kännas lite tomt, men så underbart att han trivs



Kommentarer
Sandrah säger:

Låter som det går tokbra det där =)

2009-01-14 | 12:41:57
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Carro säger:

Det måste vara riktigt skönt att det fungerar så bra. Det gör ju det hela lite lättare :) När ska du till skolan igen? Kram!

2009-01-14 | 14:20:09
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback