En helt vanlig dag

Gick upp efter ca 3 timmars sömn och fixade till mig inför dagen. Natten var jobbig för både mig och Algot. Jag gav honom ventoline, alvedon och nässpray och även om han inte vaknade lika ofta som tidigare, så var han en hel del ledsen.. Vid halv nio fick jag väcka en minst sagt trött Algot för att försöka få i honom lite frukost. Det gick inte, inte ens en sked gröt ville han ha, inte heller välling. Dagis blev det. han var pigg och glad då och det gick bra att lämna honom idag.

Själv fick jag sitta i föreläsning med Claes Caldenby (väldigt känd arkitektskribent) som är världens mossigaste proffessor.. Han har massor intressant att säga och är jätteduktig, men han kan INTE föreläsa. Det är så torrt och platoniskt att man bara inte kan lyssna en längre stund. Jag har försökt såå många gånger (haft honom i många kurser o även studieresor), men efter max 15 minuter så är man nån annanstans i tankarna. Det låter som att han sitter och läser ur en bok, med skiftspråk och utdaterade termer. Dessutom har han bildspel som ser ut att vara gjorda på -70 talet ungefär haha. Nåväl... ni kanske förstår vart detta ledde för mig, med endast 3 timmars sömn.. Åsa, som satt bredvid mig, sa Gomorron när jag vaknade igen haha.. Ett litet fniss.

Jag och Maria satte oss och kollade genom lite av förra årets projekt inför val av plats till vårt flerbostadshus, fram till lunch. Därefter lunchade jag med Anna, Emmie och Maja på kåren. Var trevligt. Jag och Anna satt själva kvar till nästan 3!! haha.. Hade lite att prata om så då går tre timmar snabbt. Fick springa till dagis o hämta Algot som ju skulle hämtas 14.30 egentligen.. OJ (skäms).. Han var på gott humör iaf.

Kom hem och chattade en stund med Carro. Algot satte sig och lekte under datorbordet som han brukar. När jag skulle ta och byta blöja på honom drog jag ut stolen och där låg Algot mitt på mattan och sov. Nappen bredvid och snutten tätt intill sig. Så himla gulligt så man bara smälter! guuuuuuud vad trött han måste varit!


Dragit ut massa sladdar, papper och annat grejs innan man somnar på golvet. Min lille kotte


Nu är allt packat inför morgondagen. Ikväll har vi även sålt vår Bruna brio-vagn. Den såldes på tradera och de var nu och hämtade den. Känns så himla bra, för det är tydligen inte lätt att få begagnade vagnar sålda överhuvudtaget (om det inte är teutonia eller urban jungle här i gbg).. Vår hade vi lyckats byta ut liggdelen (ett litet fel på gamla) så den var helt ny (2009 modell tillochmed eftersom de inte hade gamla delar kvar), men det känns ändå roligare att få köpa en annan vagn inför nästa barns ankomst sedan. Nu har vi äntligen lite mer plats i hallen igen. Där har varit tre vagnar ett tag ju.


den har varit så bra, vår vagn. Kunde faktiskt inte varit nöjdare tror jag. Nu känns det extra mycket att vår kotte blivit så himla stor.




säljfotona :)

Kommentarer
Carro säger:

Skönt att ni fick den såld. Er nya är ju jättefin :)



Hihi, vaknade Algot sen eller? :) Åk försiktigt till Skåne imorron! Kram

2009-01-28 | 00:05:54
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Daniel säger:

Jag förstår dig. Vissa kan inte föreläsa och det finns ingen annan utväg än att somna en stund ;)



Ja Algot ser ju ut att må bra där under skrivbordet. ;)



Skönt att ni fick vagnen såld. Man har ju inte hur mycket plats som helst ;)

2009-01-28 | 09:52:51
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Sandrah säger:

Nämen snuttebubben då, då är man trött om man somnar på golvet!!

2009-01-28 | 10:25:42
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback