Julafton 2009


Peos pappa fyllde 60 den 23e dec.. jag hämtade Peo i Hässleholm vid tåget och seda körde vi på kalas. Einar fick en spikmatta o en pulsklocka av oss. Han hade fått en träningscykel av peos syster så nu ska han bli värsta atleten ;) ..  Vi hann med lite julfirande efter, med Tova, mormor o morfar som var hos mamma o pappa under denna kväll eftersom de inte kunde fira med oss dagen därpå..

Julafton. Som vanligt först hos Peos föräldrar med mormor o morfar o bror. Tina o hennes familj brukar osså vara med, men de är i Las Vegas och Sofia med familj kunde inte komma hem i år, så blev inte så många alltså. Vi kollade Kalle Anka, käkade och öppnade paket. Vi fick mycket fint o Algot likaså. Perfekt med massa nya kläder till Kotte, det får han aldrig för mycket av!! :) 


Evas fina gran


julmiddag i Broby efter Kalle Anka :)


Algot o farmor öppnar presenter


Vid 6 körde vi till stan, där för första året, Lina skulle ha julfirandet.. jag som firat hemma hos mamma o pappa sedan vi var pyttesmå, kändes lite skumt :) men trevlig ändå.. mamma, pappa, Anita, Patrik, Jonas, hans mamma och Tord var där. Det var fullt hus o vi käkade ännu en gång (proppmätt sen vill jag lova)


hos Lina o Jonas i Kristianstad med mamma, pappa, Patrik, Anita, Gunvor o Tord




mamma o pappa e söta ellerhur!!? :D

därefter kom tomten och Algot fick för tredje rundan öppna paket. Han fick en stor traktor som var kvällens höjdpunkt. Patrik körde runt honom på den och Algot skrek mest "backa" och "nu kör vi"..han fick massa fina kläder här osså och leksaker.. bortskämda unge :) .. jag fick oxå massa fina saker, ett regnställ, smink som jag önskat mig, leggings,pengar, IFK biljetter mm.. Vid 11, efter gröt och fruktsallad, jordgubbar o grädde, blev det hemfärd. En vit, vacker och fullspäckad julafton till ända.. härligt!


Linas fina gran


snyggaste kulan EVER!!


tomten kommer på besök.. Algot e livrädd, men artig och kramar honom till och med som tack


Jag såg Lina kyssa tomten jag... hahaha


alla vill fota tomten





pappa läser det grymma rim jag o Lina skrev om hans julklapp.. han blev superglad :)
(Jonas fick samma sak av Lina, så nu är det ett gäng som ska dit.. jag vill ju osså!!)  
det stod iaf såhär: (vitsigt som fan ellerhur?)

God gave rock and roll to you
damn good to listen to
something to admire
come on, Heaven's on fire
you are gonna be proud
and shout it out loud
the summer is warm and bright
and you will rock and roll all nite
hope you won't smell
when it gets 
hotter than hell

den 13e juni ska nitarna på
ner till Malmö ska vi då

hear this
you gonna se Kiss Kiss Kiss!!!


(för er som inte är rockare så är det understrukna låttitlar av Kiss :).. )
tillsammans med ett nitarmband, en ultimat julklapp till pappa tyckte vi!! hihi
mamma fick tavlor som jag gjort samt koppar till köket.. de håller ju på att renovera massa


tre tavlorna till mamma hamnade i deras nyrenoverade vardagsrum :)


fint blev det :) ..passade bra in ju.. nu får mamma bara bli klar med gardinerna osså :P




Algot fick en traktor av mormor o morfar.. han tyckte det var absoluta höjdpunkten. verktygslådan var dock bara en bråkdel efter.. frågan är nu hur vi ska få detta till gbg??



Kommentarer
Emma säger:

*Va kul att du skriver lite, har saknat dig, kram*

2009-12-27 | 22:35:09
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

Vilken fin gran Peos föräldrar hade då :) Åh dina tavlor är ju bara underbara! KRAM

2009-12-27 | 23:34:44
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

vilka snygga tavlor!!!

2010-01-01 | 14:16:37
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback