December

Ja, nu var det nästan en månad sedan man var här. Det har varit mycket. Skolarbetet, "sjukdomar" och fix hemma tog ut sin rätt tillslut. Träning har inte blivit mycket av heller, tack vare att man varit kass. Det ska sättas fart med så fort julen är över, för nu börjar det bli dags att komma igång inför Göteborgsvarvet ju! Jag har nog något av en kris just nu. Det är mycket som jag vill och inte orkar ta mig för. Jag sökte in på några kurser inför nästa termin, men denna gången hade jag inte lika tur och har inte kommit in på något. Dock har jag verkligen ingen ork att läsa så jag hade nästan redan bestämt mig ändå, för att ta ett uppehåll. Just nu vet jag inte vad det blir nästa år, jag är mest deppig och försöker kämpa upp humöret o komma upp ur sängen var morgon. Vi skulle jobbat på skolan till den 23e, då jag skulle ta tåg hem, men det blev att pappa körde upp och hämtade mig redan den 18e. Blev stressigt att fixa sista klapparna, men någonstans måste man bara säga stopp. Jag hann fixa sista med mamma i K-stad sista helgen innan julafton ändå. Därefter satt jag nästan 3 dygn i streck med skolarbete iaf..

Såå.. lite skoj har jag ju ändå haft.

Vi målade om tv-rummet första helgen i december. Detta fick jag för mig kl 8 på kvällen så det gick snabbt fram med penslar o få ner färg från vinden. Vi var färdiga vid 1 med de tre vita väggarna. Dagen efter slog jag ihop en gammal mörkare beige färg med sista vita för det skulle räcka, så vi fick en fondvägg osså :) hihi.. så kan det gå.. snyggt blev det iaf. Vi julpyntade lite och städade överallt (utom sovrum som fortfarande e en katastrof).. nu är vardagsrummet snart klart ki iaf :)


målaren :P


stök


blandade lite egen färg :)


blev fräscht o fint! :)


satt upp tv:n på väggen nu osså, äntligen. blev riktigt bra



Lucia gick Algot på dagis den 11e. Han var tomte, men skiträdd och vågade inte gå i tåget utan satt i mitt knä bak alla andra och sjöng o gjorde rörelser ändå :) hihi.. så kan det gå.Mysigt var det iaf och någon slags myskänsla fick man trots allt kaos i mitt liv.. 






så söta små lucior, stjärngossar, tomtar och pepparkaksgubbar :D


haha.. jag försökte få in Algot i gänget, men han sprang bara bak till mig igen..


På samma kväll var det förfest hos oss o sen var jag o Ola på Henriksberg där Disdain och Manimal spelade. Ola känner sångaren i Disdain så det blev lite fest o snack med dem innan de spelade. Jag hade glömt mobilen och kameran så blev tyvärr inga bilder dock :(... men en mycket trevlig kväll annars, med massa grym hårdrock.

Dagen efter var det förfest hos Maria, med Johanna o Malin, sedan åkte de två förstnämda och jag ner till scandinavium för att kolla på Everytime I die, Dead by april, Killswitch engage och så huvudnumret såklart .... IN FLAMES!!! så förbannat bra var dom!!! ännu en härlig hårdrockskväll!


tjejgänget på scandinavium.. vi rockar fett!! :P


dead by april.. tog kort på alla, men glömde kameran igen o mobilkameran suger, så man ser ju inget ändå



IN FLAAAAAAAAAMEEEEEES!!!!!övergav våra platser och stod nere vid räcket nästan hela tiden sen :)..

den 18e kom jag alltså till Skåne. Tova sov över hos sin mormor så Algot kunde busa med henne hela fredagskvällen. På lördagen skulle vi till stan och handla julklappar o lämna Tova till sin pappa, men hon skulle först träna Taekwondo så vi var med.


taekwondo träning för de yngsta :)


sista träningen för året så det var gradering. Tova (t.v) var stolt :)



det var supervintrigt och fint i skåne många dagar.. typ 3 dm snö och solsken.. myys!




jag hann testa kameran pyttelite innan batteriet tog slut och hade klart inte laddaren med mig så den fick ligga på hyllan tills peo kom sen

fortsättning följer.. :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback