astma o akuten

såå.. fredagen lämnade jag en kass kotte på dagis efter en alvedon. Jag gick till skolan. Skulle lyssna på Emelies presentation av sitt examensarbete. Det var tre villor i askim.. var jättefint!! efter det gick jag o Anna, Emmie, Emelie och Peppe o käkade lunch pratade ikapp om senaste tiden. Emelie o Peppe har ju flyttat till Älmhult nu och bägge har börjat jobba på IKEAs huvudkontor :)... jättekul för dem verkligen!

Emmie, Anna, Emelie och jag radat upp oss efter Emelies presentation.. fler o fler av vännerna som tar examen, nu är det väl snart bara jag kvar hihi..


Firar med en lunch på kåren.. Emelie, Emmie o Peppe


Vid 3 hämtade jag Algot på dagis. Han sprang fram till mig, tokglad o full fart som vanligt.. men han lät ju som ett helt sågverk. Vi gick hem o jag gav honom medicin.. tyckte inte det var helt oki, så som jag skrev häromdagen var det då återigen dags att åka in till akuten. Väntade på Peo o så åkte vi tillsammans, för då hade Algots andning lugnat sig en aning o jag visste inte längre om det var lönt.. man vill ju inte riskera andra sjukdomar(kan ju finnas lite smittor på akuten liksom) i onödan, så kanske vi skulle avvakta.. men vi åkte iaf.. sa som det var i receptionen, att han hade haft ett anfall o vi visste inte om det var över.. men vi fick komma in.. första sköterskan sa att vi nog väntat för länge att komma in, Algots syrenivå var lågt o han fick alltså inte luft trots det inte lät nåt.. Vi vet ju inte riktigt hur länge han varit sån på dagis heller o jag hade glömt lämna medicinen där på morgonen..

detta rummet har vi haft rätt många ggr nu..härligt att spendera massa timmar på mysiga svenska sjuhus ellerhur?! man börjar bli stammis på östra barnakuten. Som vanligt går Algot förbi köerna och kommer in direkt...inget lovande tecken det dock ju :S ..


japp, man har så skoj att man sitter o fotar sina fötter med mobilen hahaha.. jag tog gummistövlar för det regnade lite.. inte tänkte jag att vi skulle behöva stanna över natten! Peo fick gå hem i mina stövlar så jag kunde ha hans skor ist hahaha..


iaf så fick han som vanligt inhalera o kortison mm mm.. efter 5 timmar lät han bara värre än när vi kom, så det blev till att lägga in honom på akutens egen avdelning..läkaren pratade om lungröntgen o de tog prover på honom för att se om det var lunginflammation eftersom han även hade 39 graders feber o hemsk hosta..  vi kom in på avdelningen vid 10 och Peo åkte då hem ganska direkt. Röntgen skulle de avvakta med.. Eftersom Algot hade proppats med medicin var han ju helt tokig. det brukar vara effekten av så mycket betapred.. sprang runt o hade sig, ville absolut inte sitta stilla.. sedan låg han o gapade o traggade o skulle hit o dit i sängen innan han på en sekund la sig ner o slocknade vid halv 12.. då var jag helt slut. Sov sådär, eftersom de kom in o lyssnade på honom en gång i timmen o gav mediciner ibland.. vid 4 tyckte de han lät så himla lugn o bra så då tog de syretest igen.. det var ganska dåligt till vår förvåning.. fortfarande vid 9 så var det dåligt så vid ronden gav läkaren inget klartecken att åka hem.. Peo kom lite efter 9 och under dagen var vi mest i lekrummet med kotte.. fick gå ut vid 12 för då skulle han bara ha medicin var 3dje timme.. så vi åkte till stan o åt lite snabbt efter algot fått mackaroner o korv. På eftermiddagsronden var han ganska bra och pipljuden på bägge lungor var borta, så vi fick komma hem på permission.


på rummet.. första gången han behövts läggas in sedan han hade RS.. har varit tal om det många ggr, men tillslut brukar det ha lugnat sig så mycket att vi fått åka hem o ge medicin själva.. man vill ju helst inte stanna om man inte tvunget måste!!


lunch får man ju ingen som förälder på sjukhus.. vi åkte till subway med sovande Algot i vagnen när vi fick komma iväg 2 timmar.. snygg man e o fräsch man känner sig efter massa timmar på sjukhussal.. puh!! en dusch tack! (skulle vara en galen bild, men det ser mest ut som jag e utsvulten eller nåt hahaha)


nu ska vi hem!! det gillar Algot!

Vi åkte hem vid 4.. hann med en liten runda på stan, vi skulle ju haft heldag med shopping var det tänkt.. men men, jag köpte iaf skor och ett halsband..


dessa blev det.. tänkte jag ha på bröllopet till helgen.. det blir nog bra!

Idag blev det packning o städning..





 på kvällen spelade IFK mot elfsborg.. en match jag trodde skulle bli mycket jämn och att kanske elfsborg tyvärr skulle vara starkare.. men jag skulle bli chockad många ggr om, då både mål 1, 2, 3 och 4 kom!!!! 4-0 mot ett topplag på fullsatt ullevi.. man ryser bara man tänker på det.. en sån match, en sån klack och ett sådant resultat är bara ren njutning.. det går inte att beskriva hur mycket jag älskar fotboll!! 
 
Åhhh vi e blåvitt!!!! över 17000 på plats på gamla ullevi för att se Änglarna utklassa Elfsborg


Kommentarer
MLE säger:

Grymt snygga skor, var har du köpt dem? är det dinsko?? Trevlig måndag- E

2009-08-31 | 10:45:49
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com
Sandrah säger:

Oj usch vad jobbigt, men måste ju fråga varför du lämnade en kass Algot på dagis från första början? :/ Sen är det ju lite skumt av dagis att de inte ringer till dig och säger hur han låter tycker jag.. men de kanske inte gör sånt där?

2009-08-31 | 13:05:59
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Hanna säger:

oj lite felskrivning bara.. han var lite förkyld, men mådde inte så dåligt annars när jag lämnade honom =)...jag tyckte det var lite konstigt oxå, att de inte ringt mig.. fast det är ganska svårt att veta hur dåligt algot mår, eftersom han är ett mycket aktivt och glatt barn och hade varit på strålande humör hela dagen o inte gnällt ett dugg.. så de trodde helt enkelt inte det var så farligt

2009-08-31 | 13:18:26
Peo säger:

Jag avundas dig som har ett så perfekt liv Sandrah!

2009-08-31 | 15:40:30
Emma säger:

fy för sjukhus!!!

2009-08-31 | 21:24:47
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback