Helgen ensam

nya designen på god väg.. datorn stängde av sig mitt i utan jag sparat så jag tog paus.

I helgen har jag och Algot varit själva. Lördag morgon åkte Peo redan vid 7 tiden. han skulle på svensexa för PM.. de hämtade honom när han skulle ut o köra motorcykel och tog honom med till Torp i uddevalla för uppdrag och handla..sedan till Smögen för övernattning i stuga och festande på pub.. ja, det jag fått veta då :) .. de verkar ha haft himla skoj iaf! kom hem söndag runt 3 tiden...


PM as Brüno haha..

så jag då alltså. La mig vid 3.30 i fredags och fick upp 7 på lördagsmorgonen eftersom Algot vaknade. Vi ägnade förmiddagen till att städa. Blev en promenad på eftermiddagen för att handla mat till kvällen. Algot sprang runt i gummistövlar och regnställ och tyckte det var väldans skoj.. jag blev  dock väldigt blöt eftersom det tokregnade o ville mest komma fram nån gång haha..Maten blev iaf utsökt :).. Gjorde potatisklyftor. Till det stekte jag kyckling och sedan lök, champinjoner och kantareller och gjorde en härlig gräddig sås som allt fick koka lite i.. Sedan stekte jag wookgrönsaker till. Algot tycker bättre om korv och mackaroner.. satt mest och lekte.. käkade dock kycklingen och lite morötter och tomat :).. typiskt haha..


blev inte så bra bild, men gott var det  ;)

kvällen spenderade jag framför tvn med laptopen i knät. Blev lugnt och skönt för Algot somnade tidigt. Hade köpt lite gottis och gott att dricka så var bara att njuta :).. somnade i soffan innan jag hann se filmen som jag planerat in.. men men..

Söndag var det fotboll, IFK mot HIF!! 12.30 var lite udda tid och mitt i Algots normala middagspaus. Vi tog med oss Ola eftersom Peo inte kunde följa med. Fick halvsitta snett över 2 stolar så algot kunde ligga bekvämt o sova i mitt knä utan att sparka de framför i huvet ...hyfsat obekvämt för mig kan jag tillägga, men bara man får se fotbollen är man nöjd :).  Var dock sjukt besviken med oavgjort även om man nästan räknat med förlust innan matchstart.. de ledde ju största delen så kändes så surt att de skulle bli blåsta på två poäng.. oh well

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback